2023.01.28. 20:40
Digitális kütyükkel játszhattak a családok - Galéria
Fotós: Karnok Csaba
Magyar és ukrán családok közösen játszottak a Somogyi-könyvtár és a Nemzetiségek Háza szombati, közös informatikai napján. Digitális kütyük sokasága várta a kicsiket és nagyokat. Útvonalat készíthettek ozobotoknak, azaz vonalkövető minirobotoknak, és színkódok alkalmazásával különféle attrakciókra, fényjelzésekre, tempó- és irányváltoztatásra is késztethették azokat.
Digitális kütyükkel játszhattak a családok - Galéria: Karnok Csaba
Sőt, saját robotokat is építhettek, amelyeknek útvonalát maguk programozhatták be a könyvtárosok segítségével. Általános iskola alsó tagozatos diákok mindössze negyed órányi gyakorlás után szinte szakértőként kezelték a programot.
VR-szemüveg segítségével a virtuális valóságban kalandozhattak, és kipróbálhatták a 3D nyomtatás fortélyait is, amely lehetőség szép számmal vonzotta az édesapákat is.
A legnagyobb népszerűségnek azonban a logikai játékok örvendtek. Az iPAD-ek kamerájára egy reflektort szereltek, ez az úgynevezett Osmo, amely a kiterjesztett valóság elvén alapul. A képernyőn látott feladatokat az iPAD előtti térben végzi a játékos, mozdulatait pedig érzékeli az eszköz. A könyvtárosok elmondták, a játékok ideálisak a szókincs és az olvasás, a matematika és számtan, a kritikus gondolkodás és problémamegoldás, a kreativitás és képzelőerő fejlesztésére, sőt még a programozási alapismeretek elsajátítására is lehetőséget biztosítanak. A családi nap legkedveltebb kihívása egy pizzasütős játék volt, ahol a játékosoknak kellett a megadott instrukciók szerint a feltéteket a pizzákra pakolniuk, majd azok „elkészülése” után a készpénzes adásvételt is le kellett bonyolítaniuk.