PR cikk

2022.12.09. 00:00

Robotikával is fejleszt a szegedi Bárczi EGYMI

Három éve tartó robotikaoktatásával a XXI. század munkaerőpiaci kihívásaira készíti fel diákjait a szegedi Bárczi Gusztáv EGYMI. Ezt szolgálja az a nyertes robotikapályázat is, amelyből jelentős mértékű eszközbeszerzéseket valósítottak meg, izgalmas foglalkozásokat, valamint tanulmányi kirándulásokat szerveztek diákjaik számára.

delmagyar.hu

Fotó: Karnok Csaba

Az intézményben három éve vezették be az oktatási célú robotikát a különböző tanórákon és szakkör formájában is.

– A robot mint eszköz roppant motiváló a gyerekeknek. A robotikával olyan területeket tudunk elérni a gyermekek fejlesztése során, amelyeket egyébként nehéz lenne, és mindezt a diákok izgalmas játékként élik meg. Mindegyik robotjáték más-más területet fejleszt, például a logikát, az algoritmikus és a problémamegoldó képességet, a térbeli tájékozódást, illetve van olyan típus is, amely a már megtanult matematikai ismereteket gyakoroltatja – avatott be robotikaoktatásuk részleteibe Mucsiné Erdei Mónika intézményvezető. Hozzátette, a XXI. század munkaerőpiaci kihívásaira – így a robotkezelésre és -programozásra – minél előbb fel kell készíteni a diákokat. 

A korábbi robotikapályázatok után tavaly újabb, az eddigi legjelentősebb fejlesztéssel járó robotikapályázatnak köszönhetően közel 3 millió forint támogatást kapott az intézmény. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által kiírt, Nemzeti Tehetség Program NTP-INNOV-21-0204 „eDigiT5K” – Esélyteremtés digitális tanulási környezet kialakításával kettős különlegességű tanulók körében című pályázaton elnyert összeget robotikai és más digitális fejlesztőjátékokra és -eszközökre, illetve olyan tanulmányi kirándulásokra fordították, amelyeken keresztül a gyerekek személyesen is megtapasztalhatták a robotika gyakorlati megvalósulását.

A már meglévő, bármelyik tanórán hasznosítható padlórobotok és tabletek mellé most Artec robotkészleteket és újabb tableteket szereztek be. A 2022. december 31-én záruló projekt során a fővárosi Csodák Palotáját, az Abacusan digitális fejlesztőközpontját és az Edu & Fun Digitális Élményközpontot nézték meg. Ellátogattak a szegedi Agóra informatikatörténeti kiállítására és az interaktív kísérletek napjára, valamint az Interaktív Természetismereti Tudástárba. Olyan eszközökkel ismerkedhettek meg, amelyekkel az iskolában nem találkoznak, például a digitális mikroszkóppal. Egy gyárlátogatás alkalmával működés közben nézhették meg és próbálhatták ki az ipari robotokat.

Az Agóra számítógépes kiállítása azért tetszett Kristófnak, mert tud számítógépet kezelni, sőt, össze is tudja állítani. A 8. osztályos fiú továbbtanulva ezért is választja a számítógépes adatrögzítést. Tablettel a robotikapályázatnak köszönhetően találkozott először. Tamás, a 6. osztály egyik aktív tanulója épp egy kódok segítségével irányítható vasúti játékot próbálgatva mondta el, hogy a Csodák Palotájában ő is járt, és a legszívesebben a tükrös labirintusra emlékszik vissza.

https://barcziszeged.edu.hu/

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában