Hirdetés

2021.06.27. 22:55

Digitális Kisokossal segítik a magyar kis- és középvállalkozókat

A Mastercard friss kutatása szerint a magyar kis- és középvállalkozások közel fele tudta hozni 2020-ban a korábbi év eredményeit, és ugyanennyien nyilatkoztak úgy, hogy ezt a szintet idén is elérik majd. A fizetéstechnológiai cég Digitális Kisokossal és közismert vállalkozó szakemberekkel együttműködve segíti a hazai mikro- és kisvállalkozási szektort a továbblépésben.

Míg a világjárvány gyökeresen megváltoztatta a vásárlók napi fizetési szokásait és tette egyre többek számára első számú választássá a digitális fizetést, addig a kis- és középvállalkozóknál kevésbé volt drasztikus a változás. A megkérdezett cégek 68%-a elsődlegesen banki átutalással fizet, és a napi ügymenet kapcsán is ezt a fizetési módot részesíti előnyben. A kártyás fizetést 16 százalékuk említette elsődleges fizetési eszközként, és főleg az olyan kiadásokat rendezik ily módon, mint az üzleti ebédek, utazások, szállás fizetése és a tankolás.

A kutatás során a bankjukkal való kapcsolatukról is kérdezték a hazai vállalkozásokat, ezzel kapcsolatban pedig a válaszadók háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy a bankjával jó kapcsolatot ápol, de ez főként a tranzakciók lebonyolítására korlátozódik.

Az elmúlt időszakban sok vállalkozás számára a digitalizáció volt a megmaradás és az előre lépés záloga. Éppen ezért indított most kampányt a Mastercard, hogy minél több mikro- és kisvállalkozásnak segítsen a digitális átállásban. A kezdeményezés a vállalkozások négy típusára fókuszál: a vendéglátás, a kereskedelem, a szépségipar, illetve a háztartási szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásokat szeretné megszólítani. A Mastercard weboldalán az érintettek e-bookot, videókat és podcast tartalmakat találnak, melyek segítenek a COVID-19 utáni világba való beilleszkedésben és az üzletük digitalizációjában. Az 50 pontból álló ingyenesen letölthető Digitális Kisokos hasznos tippeket, konkrét, ingyenes alkalmazásokat és linkeket tartalmaz, melyek kézzelfogható segítséget nyújtanak a digitális téren fejlődni kívánó vállalkozásoknak.

Emellett egy nyereményjátékra is sor kerül, melynek nyertesei a négy szegmens egy-egy elismert és sikeres képviselőjével konzultálhatnak: Wossala Rozina séf, Szabadfi Szabolcs „Szabi a pék”, Zólyomi Zsolt parfümőr és Balázs Péter az Ács Budapest vezetője várja majd a 4 győztest.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában