PR

2010.05.28. 19:15

Szoftver használat beruházás nélkül (SaaS)

A világon és hazánkban is egyre népszerűbbé válnak a szolgáltatások formájában kínált szoftveres megoldások.

Itt arra kell gondolni, hogy a vállalkozásunknál működő ügyviteli folyamatokra, nem megvásárolunk kész szoftvertermékeket és alkalmazzuk azokat, hanem szolgáltatás formájában vesszük igénybe a rendszert. Az irányzat folyamatosan fejlődik és egyre több ilyen jellegű szolgáltatást nyújtó cég jelenik meg a piacon. Az SaaS (Software as a Service = szoftver, mint szolgáltatás) szemlélet lassan több mint egy évtizedes múlttal rendelkezik, de igazán elterjedtté csak az elmúlt években vált. A koncepció az elmúlt években leginkább az ügyfélkapcsolat-kezelés (Customer Relationship Management - CRM), illetve az emberi erőforrás-kezelés egyes területein terjeszkedett, de a technológiák fejlődésével egyre több komplex vállalatirányítási, üzleti intelligencia rendszer jött létre.

A szolgáltatás alapú megoldások számos előnnyel, és természetesen hátránnyal is járnak. A legnagyobb előnye minden bizonnyal az egyszerűsége, amely maga után vonja a költségtakarékosságot is. Mivel a hardver és a szoftver üzemeltetése, karbantartása nagyrészt a gyártóra vagy a szolgáltató cégre hárul, ezért a végfelhasználóknak - az előfizetési díjon kívül - nem kell különösebb beruházásokkal számolniuk. Nem kell több százezret, sok milliót kiadnunk komplex informatikai, szoftver megoldások bevezetésére. Ezen kívül kevesebb emberi erőforrásra van szükség, hiszen bizonyos konfigurációs, valamint felügyeleti funkciók könnyebben kiszervezhetőek. Az SaaS másik nagy előnye a méretezhetőség. A szolgáltatásokra vonatkozó előfizetések ugyanis egyszerűen bővíthetők, és megnövekedett terhelés esetén sem kell azon gondolkodni, hogy a saját szerverek bírni fogják-e a terhelést, hiszen a szolgáltatónál nagy rendelkezésre állású, komoly kapacitású háttérrendszerek működnek, valamint a működési folyamatokat monitorozzák. Ezek ellenére néhány hátránnyal is számolnunk kell. Talán a legfontosabb, hogy a szolgáltatásalapú megoldás igénybevételekor, egy külső szolgáltató cégre kell rábíznunk adataink tárolását és bizonyos feladatok elvégzését, ehhez pedig bizalomra és számos óvintézkedésre van szükség.

Egy megbízható partnercég választásával és a szükséges szabályok, jogi formulák betartásával, azonban az említett problémák megelőzhetők. Gyakran említik még kritikaként azt is, hogy az SaaS rugalmatlan, nem tud megfelelni az egyedi igényeknek, bár ez az igénybevett szolgáltatástól, alkalmazott szoftver technológiától és a szolgáltatást biztosító cég felépítésétől is függ. Egy jól kialakított rendszer, mely a szolgáltatás alapú megoldásra van kifejlesztve és a szolgáltatást végző cég struktúrája is ennek megfelelően van kialakítva, rendkívül előnyös lehetőségeket biztosíthat azon cégek számára, akik ebben a megoldásban gondolkodnak.

A szegedi székhelyű IML Interaktív Kft. (www.iml.hu) az elmúlt évek során az általuk fejlesztett INNOWAIR Kereskedelmi és Vállalatirányítási Rendszert (www.innowair.hu) olyan módon alakította ki, hogy a szolgáltatások formájában kínált szoftver megoldásokat maximálisan támogassa, és többféle lehetőséget is biztosítson ezek igénybevételére.



Az INNOWAIR Kereskedelmi és Vállalatirányítási Rendszer (http://www.innowair.hu) azzal a céllal jött létre, hogy a jelen korszerű technológiáit ötvözve, és az internet adta lehetőségeket kiaknázva, új felhasználói felület, könnyen áttekinthető és érthető, valamint a belső ügyvitelt jobban átláthatóbbá tevő rendszert alkosson.

Az INNOWAIR Rendszer egy költséghatékony megoldás, amely kifejezetten a mikro, kis- és középméretű vállalkozások igényei alapján készült. A rendszer használatával a vállalkozások növelhetik termelékenységüket anélkül, hogy napi üzletmenetüket számottevően módosítaniuk kellene. Integrált funkcionalitást biztosít a kereskedelem, ellátási lánc menedzsment, termelés, tervezés, ügyfélkapcsolat-kezelés és eBusiness területeken. A rendszerben lévő üzleti, pénzügyi, és logisztikai információk mindig valós idejű, teljes képet nyújtanak a felhasználók számára. Az integrált működésnek köszönhetően a vállalkozás folyamatai áttekinthetővé válnak, megszűnik a dupla adatbevitel, és csökkenthető a párhuzamos folyamatok száma.
A rendszer minden olyan funkciót tartalmaz, mely szükséges lehet mikro, kis- és középvállalkozások működésének támogatásához, ügyviteli feladatainak hatékony ellátásához. A funkciók összhangban vannak cége WEB oldalának tartalmi megjelenésével, valamint közvetlenül (interneten keresztül) képes kiszolgálni vállalkozása kereskedelmi tevékenységét Vállalati Portál vagy WEB áruház modulja segítségével. Hatékony támogatatást nyújt, a helyileg távol eső telephelyek közötti direkt kommunikáció támogatásában (belső üzenetek felhasználók között, hibabejelentések kezelése, levelek, csatolt anyagok, SMS küldése, chat, video-chat, video-konferencia). Lehetőséget biztosít mobil munka támogatásában PDA (okos telefon – GSM hálózat) eszközök felhasználásával.



A rendszer megfelel az elektronikus fizetéssel kapcsolatosan kötelezően előírt követelményeknek, így ügyfelei a WEB áruházban megrendelt termékei ellenértékét, akár bankkártyás fizetési móddal is ki tudják egyenlíteni. Az elektronikus számlázás, dokumentumkezelés folyamatát is teljes körűen támogatja, valamint cégünk kapcsolatban áll olyan EDI szolgáltatókkal, mely szolgáltatókhoz rendszerünk direkt módon képes kapcsolódni, így bármilyen elektronikus bizonylat továbbítását és fogadását integrált módon képes kezelni (pl.: TESCO bizonylat feldolgozása). Az INNOWAIR Rendszer cége legjobb választása ahhoz, hogy innovatív, korszerű és hatékony megoldást kapjon üzleti, gyártási folyamatai és kereskedelmi tevékenységei ellátásához.

Az INNOWAIR Kereskedelmi és Vállalatirányítási Rendszer két fő irányvonal mentén szerezhető és vezethető be vállalkozása számára. Az első megoldás a rendszer megvásárlása, mely beruházás útján egy igényfelmérést követően (rendszer bemutatása és szükséges funkciók, felhasználók számának meghatározása) árajánlat elkészítése és elfogadása után történik meg. Ebben az esetben az IML Interaktív Kft. a felmérésnek megfelelően testre szabja a rendszerben elérhető funkciókat és speciális esetben, új funkciókkal is kibővíti majd bevezeti és átadja a rendszert. Ha beruházás keretében kívánja bevezetni rendszerünket, akár pályázati lehetőséget is igénybe véve keresünk megoldást informatikai problémájára, így csökkenthető a vállalkozás beruházásának önerőben megjelenő mértéke. A pályázat útján való beruházás keretei között, más eszközök is beszerezhetők (hardver, nem informatikai eszközök, egyéb szolgáltatás), mely lehetőségeket a választott pályázati anyag ír elő. Cégünk a pályázat elkészítését is vállalja, de természetesen nem garantáljuk annak elnyerését is. Jelenleg elérhető pályázati forma a GOP. 2.2.1 Vállalati folyamatmenedzsment és elektronikus kereskedelem támogatása mely pályázat 2010. December 31.-ig nyújtható be, mely pályázat követelmény specifikációjának rendszerünk teljes mértékben megfelel.


Az IML Interaktív Kft. szerződést köt a rendszert bevezetni kívánó céggel és a testreszabott funkciókat, oktatás követően átadja a felhasználónak. A rendszer használatával párhuzamosan a működést folyamatosan monitorozzuk és a jelentkező problémákra, rövid időn belül megoldást biztosítunk. A rendszerhez support szolgáltatás igényelhető - külön szerződés keretei között - mely speciális, egyéb szolgáltatások elérését is lehetővé teszi (domain igénylés, regisztrálás, tárhely, e-mail szolgáltatás), valamint a rendszerrel kapcsolatban felmerülő igények megoldására, kedvezőbb árképzést biztosít.

A másik megoldás a beruházást nem igénylő, SaaS szolgáltatás (Software as a Service) keretében is lehetőség van a rendszert használatba venni. Ennek lényege, hogy a rendszert használó cég nem beruházás formájában vásárolja meg az alkalmazást, hanem bérli azt. A bérlet során a rendszer licensz joga nem kerül felhasználó birtokába, csak használati jogokat kap a szolgáltatótól, de a nyilvántartott adatok tulajdonosa. Az IML Interaktív Kft. az igények felmérését követően szerződést köt a rendszert bérlővel, majd a rendszer testre szabását követően átadja felhasználónak. A rendszer üzemeltetését az IML Interaktív Kft. végzi saját szerverfarmján és az ezzel kapcsolatos költségeket felhasználó két elszámolási formában rendezheti:

1. Időszakos fixdíjas - a bevezetést megelőző felmérésben meghatározott funkciók alapján kialakított ár elszámolás alapján történő használat. Ebben az esetben a díj tartalmazza a 24 órás interneten keresztül történő szolgáltatások elérését (alkalmazás funkcióinak adatkiszolgálása, web alkalmazási felületek elérését portál, web áruház, online web oldal) a meghatározott felhasználói számban és az adatok biztonsági mentését. Az időszakot a felhasználó választhatja meg, mely havi, negyedéves lehet.
2. Tranzakciószám alapján történő elszámolás. Ebben az esetben a rendszer felmérését követően kialakított és bevezetett rendszer bizonyos időszak alapján (havi, negyedéves) használata alapján kerül kiszámításra a havidíj. Ez az elszámolási forma azoknak célszerű igénybe venni, akik időszakosan nagyobb számú ügyviteli folyamatot kívánnak ellátni a rendszerrel, de az időszak végén a folyamataik csökkenek, vagy akár szünetelnek.


A rendszerrel kapcsolatos testreszabott árainkat kérje személyesen,
vagy kérje bemutatónkat, ahol megismertetjük a rendszer működésével
és használatával a gyakorlatban!

IML Interaktív Kft.
6722 Szeged, Gogol u. 9. I. em. 1.
tel., fax.: (36) (62) 632-101
www.iml.hu ([email protected])

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában