Szeged és környéke

2016.04.12. 18:40

Még el sem kezdték, máris csúszik az 55-ös út felújítása

Nem nyáron, hanem csak ősszel kezdődhet az 55-ös út felújítása - közölte lapunkkal a NIF, hozzátéve: a munka feltétele a sikeres közbeszerzés. Utóbbit viszont még ki sem írták.

Segesvári Csaba

2016-ra ígérték, hogy felbontják és megerősítik a Mórahalom elkerülő és a megyehatár közötti 55-öst, ugyanis ez az útszakasz kimaradt a Szegedtől Bajáig tartó felújításból. Az 55-ös átadásakor elhangzott, a 70 kilométer/órás korlátozással, kátyúkkal és nyomvályúkkal tarkított szakasz 2017-ig elkészülhet, ugyanakkor konkrét dátum nincs.


Olyannyira nincs, hogy 2015 októberében B. Nagy László (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője úgy fogalmazott, hogy az út 2017-re elkészülhet. Egy hónappal később Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója a 47-es út átadásakor azt mondta, az 55-ös út 16,1 kilométeres szakaszát 2016 nyarán korszerűsítik. Hogy kezdődhet a felújítás? A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő  (NIF) Zrt. szerint „az útszakasz építése, sikeres közbeszerzési eljárás esetén, terveink szerint az idei év harmadik negyedévében indulhat el". Vagyis 2016 őszén, ezzel ki is zárták, hogy 2017-re elkészülne, hiszen az 55-ös többi részének is másfél év kellett.

Még el sem kezdték, máris csúszik az 55-ös út felújítása. Fotó: Segesvári Csaba - GALÉRIA


Az is érdekes, hogy miért maradt ki egy szakasz a teljes Szeged–Baja rekonstrukcióból. Ismert, a tervek már 2007-ben elkészültek, a munkákat a 2007–2013-as uniós ciklusra tervezték. A tényleges felújításra 2014-ig kellett várni, már az első kapavágások után sejteni lehetett, hogy a megyehatár és a mórahalmi elkerülő közötti szakasszal gond lesz.


Érvénytelen lett a közbeszerzés, pedig azon a kormány kedvence, a Duna Aszfalt Kft. indult. Úgy tudjuk, a projekt pénzhiány miatt maradt félbe: a közbeszerzés leállításával szinte egy időben írt a Bruxinfo arról, hogy a gyanú szerint közbeszerzési mutyi folyt a magyar útépítéseknél, amihez az Unió nem akar további támogatást adni. Brüsszel akkor egy időre elzárt egy 100 milliárd forintos pénzcsapot.


A kormány 2014 decemberében arról döntött, hogy az útfelújítás a 2014–2020-as uniós pénzügyi ciklusban valósulhat meg, igaz, kivitelezés nem szerepel a 2014. év végén elfogadott közúti projektlistán. A Közbeszerzési Értesítőben pedig cikkünk írásakor még nem szerepelt a NIF felhívása.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!