Szeged és környéke

2016.11.24. 22:34

Surranópályát kapnak a trolik a Csillag téren

Gyér lakossági érdeklődés mellett tartották meg csütörtökön a városházi közmeghallgatást az épülő fedett uszodáról, a Szeged előtt álló uniós fejlesztésekről és a parkolási rendszer változásairól. A hallgatóság is kérdezhetett.

Dombai Tünde

A 13-as buszjáratot kérte vissza Puskás Antal, mert nélküle a II-es kórháztól a Mars térig csak két átszállással és onnan gyalog lehet kijutni a buszpályaudvarra. Emellett nehéz megközelíteni Móravárosról a Mars téri és a Cserepes sori piacot. Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester azt válaszolta: nem terveznek újabb menetrend-módosítást. A helyközi buszokhoz a városból kivezető megállókat érintő 90-est javasolta neki. A Cserepes sori és Mars téri piac szombati elérése biztosított a 77-es buszt sűrítő 77A-ssal. Erről bővebb információ elérhető az önkormányzat honlapján. Egy asszony a hétköznapokra is rákérdezett. Neki Nógrádi Tibor (Fidesz–L.É.T.) önkormányzati képviselő elárulta, dolgoznak egy javaslaton, ami a 76-os és a 13-as busz visszaállításával foglalkozik.

 

Merksz Péter a tramtrainről és a fedett uszoda környékének közlekedéséről is kérdezett.

Merksz Péter a tramtrainről és a fedett uszoda környékének közlekedéséről is kérdezett.


Merksz Péter a Civil Városi Unió nevében tudakolta, miként bővítik az új fedett uszoda környéki utak kapacitását, hiszen a létesítmény várhatóan tovább növeli azok amúgy is élénk forgalmát. Az alpolgármester megjegyezte, a közlekedőket a csomópontok duzzasztják fel. Ezért például a Csillag téri körforgalomba surranópályát terveznek a troliknak. Az uszodáról Pintér Tamás építész tervező hozzáfűzte, teljes mértékben akadálymentesítik. Minden létfontosságú funkciót a földszinten lehet elérni, az emelet pedig felvonóval megközelíthető. A lőtér helyén alakítanak ki nagy parkolót 320 férőhellyel. Kónya Sándor, a városi sporttanács elnökének felvetését a fejlesztési iroda munkatársa válaszolta meg. Zana Attila elmondta, akik az Etelka sori sportkomplexum egyéb épületeit használják, is számíthatnak később fejlesztésre, de ezt nem az uszodán belül oldják meg.


A tramtrain üzemeltetéséről az alpolgármester megjegyezte, helyközi vasútnak számít, a MÁV-START üzemelteti majd. Mivel a szegedi helyi közlekedésbe is bekapcsolódik, az áramfogyasztását az állam fizeti, a pályakarbantartást pedig az SZKT-n keresztül az önkormányzat állja. Ezért cserébe a szegediek is felszállhatnak rá városon belül helyi jeggyel, bérlettel.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!