Szeged és környéke

2019.07.11. 14:34

Visszaadták a forgalomnak a Belvárosi hidat Szegeden - csak július 22-én zárják le

A szerkezet megbontása után kiderült, hogy jobb állapotban van a Belvárosi híd dilatációs elemeit fogadó pályaszerkezet, mint gondolták, ezért az új elemek megérkezéséig visszaadták a forgalomnak a hidat.

Suki Zoltán

Július 22-ig újra mindkét irányban lehet használni a Belvárosi hidat, nappalra és éjszakára sem zárják le – tájékoztatta a Délmagyarországot a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója. Makrai László azt mondta, hogy a tervek szerint szerdán elkezdték a munkát, és amikor feltárták a dilatációs elemek környékét, kiderült, hogy jobb állapotban vannak, mint gondolták. Ezért úgy döntöttek, hogy az új elemek érkezéséig, ami várhatóan július 22-én lesz, visszaadják a forgalomnak a hidat, ami így szerda estétől újra teljes szélességében járható.


Egyébként a híd lezárása ebben a rövid időben nem okozott különösebb gondot a városban. Reggel zökkenőmentes volt a forgalom, és a délutánra várt vészhelyzet is elmaradt.


A hidat azért kell lezárni, mert kiderült, a két végén annyira tönkrementek a dilatációs elemek, hogy azokat már nem lehet javítani, ki kell cserélni. Ezekkel az elemekkel egyébként a hidak hőtágulását kezelik.


A hidat egyébként szerda reggel 6 órától zárták volna le, a tervek szerint augusztus 8-ig lett volna forgalomkorlátozás. A technika egyébként július 22. után is ugyanaz marad: amíg dolgoznak, mindennap reggel 6 és este 8 óra között a hídra Újszeged felé csak a tömegközlekedési eszközö­ket és a bicikliseket engedik fel. A többiek a Bertalan híd felé tudnak kerülni, ami viszont már kétszer két sávon járható. Azt is írták, hogy a kivitelezés alatt a belvárosi hídfőnél található jelzőlámpás forgalomirányítás estétől hajnalig sárgán fog villogni, míg az újszegedi híd­főnél egyáltalán nem működik majd.


Makrai László azt is el­mond­ta, a hidakra, ahogy a régi épületekre is, folyamatosan költeni kell, és ellenőrizni rendszeresen szerkezeti elemeit, amely Szegeden meg is történik az éves hídvizsgálatokkal.


Mivel minden hídba nem általánosítható egyedi megoldások vannak beépítve, egyedi műszaki válaszokat kell adni az állagmagóvás érdekében is. Ráadásul az is kiderült, hogy a Belvárosi hídról csak nagyon hiányos korabeli építési dokumentáció áll rendelkezésre, így nem lehet tudni biztosan, hogy mi van pontosan egy megbontott szerkezeti elem belsejében.


Korábban gondoltak arra is, hogy nem cserélik, hanem megjavítják az elemeket, de arra senki sem tudott garanciát vállalni, hogy az sikerül is.


A Belvárosi hídnak egyébként a dilatációs elemek cseréjén túl is voltak izgalmas napjai. 1944 szeptemberében az amerikai légierő bombázta, majd októberben a német csapatok felrobbantották. A híd 1948-ban nyílt meg ismét a forgalom előtt.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!