A Kovács-Küry Időskorúak Otthona lakói szerint a levesek vízízűek

2022.05.03. 12:06

Sok étel kerül a moslékba minőségi gondok miatt

A Kovács-Küry Időskorúak Otthona lakói szerint a levesek vízízűek, sok étel kerül a moslékba a minőségi gondok miatt. Bálint Gabriella főigazgató a közgyűlésen azt mondta, a menzacég ígérvényeiből kevés valósul meg.

K. E.

Nem egyezik a cég és a vásárhelyi idősotthon lakóinak véleménye arról, hogy milyen a finom étel. Illusztráció: Ádám János/MW

Fotó: Ádám János

Januárban, a közétkeztetési szolgáltató változásakor 154-en mondták le az étkezést Hódmezővásárhelyen. Boros Attila, a Prizma Food Zrt. vezetője arról tájékoztatta a közgyűlést, hogy azóta mintegy 60-an tértek vissza a menzára. 
 

Márki-Zay Péter polgármester elmondta, hozzá is érkeznek pozitív és negatív visszajelzések a menzával kapcsolatban. Az ebédre kevesebb panasz érkezett januárhoz képest, a hideg­élelmekkel viszont a kollégisták nem igazán elégedettek. 
 

Gyöngyösi Ferenc képviselő kérdésére Boros Attila elmondta, törekszenek arra, hogy főként helyi beszállítóktól vásároljanak alapanyagokat, a korábbi helyi beszállítók 92 százalékával továbbra is kapcsolatban állnak, vannak új, térségi beszállítóik is. 
Bálint Gabriella képviselő, a kapcsolati központ főigazgatója szerint az egyeztetés a külcsín, a szolgáltatás pedig a belbecs. 
A külcsín rendben van, továbbítjuk az idősek otthona lakóinak kéréseit. Az a szomorú tapasztalataink, hogy vannak ígérvények, de abból kevés valósul meg. Ebben kellene, hogy előre mozduljunk. Kollégáim április közepén erről részletes listát küldtek igazgatónak és a regionális vezetőnek – mondta, és arról is beszámolt, hogy az idős lakók egyhangú véleménye szerint vízízűek vagy sós vízízűek a levesek. Sok étel kerül a moslékba, nem azért, mert nagy a mennyiség, hanem azért, mert a minőséggel van probléma. 
 

Boros Attila válaszában azt mondta, országosan mintegy 10 ezer idősnek főznek, máshol nem igazán panaszkodnak. 
Egy intézménnyel sem egyeztetünk annyit, mint önökkel. Kiválasztják a teafüvet, de a következő héten azt mondják, az a tea ihatatlan. A kérésük több mint 90 százaléka teljesül. Folyamatosan egyeztetjük az étlapot is – említette meg. Hozzátette, a vásárhelyi otthon 17 százalékkal kap több ételt, mint az elvárás. 
 

Bálint Gabriella viszontválaszában megismételte, ne az legyen, hogy elbeszélnek egymás mellett. Szerinte a rendszer még sem mennyiségileg, sem minőségileg nem úgy működik, ahogy kellene. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!