Panaszunkról a fürdő vagy a szálloda jegyzőkönyvet köteles felvenni - jelezzük elégedetlenségünket!

2019.12.10. 07:34

Figyeljünk a wellness szolgáltatásnál is

Sorozatunkban a wellness szolgáltatásokkal kapcsolatban vártuk olvasóink kérdéseit. A fogyasztóvédelmi szakértők válaszából kiderült, hiányos teljesítés esetén árleszállítást, vagy közös megegyezéssel más ellentételezést is kérhetünk.

K. A.

Wellness: minden apró részlet számít.Wellness: minden apró részlet számít. Illusztráció:

Fotó: llusztráció

– A fürdő kiírt zárórájához közeledve, udvariatlanul elkezdték kiküldeni a vendégeket és a medencék vizét leengedni. Férjemmel minket, és még 10-15 embert elég furcsa hangnemben zavartak ki a medencéből. Ez így rendben van?

Korai záróra

– A fürdők házirendjükben meghatározzák az épület nyitva tartását és azt is, hogy meddig lehet a medencéket használni. Általában a medencetér zárását hamarabbi időpontban határozzák meg. Amennyiben a zárórától megfelelően, előre tájékoztatták a vendégeket, akkor indokolt lehet a távozásra való felszólítás. Feltehetően az itt megjelölt időpont túllépése miatt történt a vendégek kiküldése, de az udvariatlan hangnem ebben az esetben sem indokolt. Ha sérelmesnek érezte, írásban panaszt tehet a wellnesst üzemeltető vállalkozásnál.

Wellness: minden apró részlet számít. Fotó: Illusztráció

Ajándékebéd

– Tavaly egy szállodában töltöttük az ünnepeket, a nagy wellness részleg miatt választottuk azt a hotelt. Ám azt tapasztaltuk, hogy szaunák közül csak egy működött, panaszt tettünk, de azt mondták, az ünnep miatt nem tudják a hibát orvosolni. Cserébe ajándékebédeket kaptunk – én végül is elégedett voltam a megoldással.

Kellékszavatosság

– Amennyiben a wellness használatot is kifizette előre, és mégsem tudta megfelelő módon és mértékben használni a szolgáltatást, akkor hibás teljesítésről beszélhetünk. Ennek jogkövetkezményeként a Polgári Törvénykönyv alapján kellékszavatossági igényét érvényesítheti. Jelen esetben a hiba kijavításának lehetetlensége miatt árleszállítást kérhettek volna. De a jogszabályban meghatározott feltételektől a felek közös megegyezéssel eltérhetnek. Ha a szálloda megoldása nem volt hátrányos, akkor esetükben megfelelő helytállásnak tekinthető az ajándék étkezés.

Járt már pórul játékvásárlásnál?

Miben más a jótállás vagy a garancia, ha gyerekjátékokról van szó, szigorúbbak-e a fogyasztóvédők ezen a területen? Járt már pórul piacon, karácsonyi vásáron, és utána nem találta az eladót? Gyakori, hogy csak a megbontás után derül ki, baj van a játékkal – előfordult, hogy a gyerekre akarta kenni a hibát a forgalmazó? Mit tehet, ha úgy érzi, becsapták, és ezért nem tudja jogait, igényeit érvényesíteni? Ossza meg velünk panaszát, mi pedig megkérdezzük fogyasztóvédelmi szakértőinket. Sorozatunk partnere a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda – leveleiket a [email protected] címre várjuk.

 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában