Még mindig a hétfő a fekete nap

2021.01.27. 18:35

Kevesebb SZKT-s baleset történt 2020-ban

Összesen 121 balesetben voltak érintettek a Szegedi Közlekedési Kft. járművei tavaly. Ezekben összesen húszan sérültek meg, komolyabb, életveszélyes sérüléssel járó eset viszont nem történt. A villamosoknak és a troliknak még mindig a hétfő a fekete napja.

Suki Zoltán

20200812 Szeged Trolibusz ütközött személyautóval a Tábor utca, Mikszáth Kálmán utca sarkán. Az autó sofőrjét a mentő kórházba szállította. Fotó: Karnok Csaba KC Délmagyarország DM

Fotó: Karnok Csaba

Alig két hete járta a szegedi utakat az " target="_blank">a Solaris, T-874-es pályaszámú trolibusz, amikor össze is tört tavaly nyáron. Egy Jaguar hajtott ki a Tábor utcából, épp az akkor érkező 5-ös trolibusz elé, amelynek sofőrje már nem tudta elkerülni az ütközést. Az autó felborult, 180 fokot fordult és a járda pereménél állt meg. Egy ember került kórházba a baleset után.

Ez csak az egyik volt abból a 121 közlekedési balesetből, amelyekben így vagy úgy, de érintett volt a Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT) valamelyik járműve tavaly.

Hét százalékkal kevesebb baleset

A városi közlekedési cégtől megtudtuk, hogy a 121 baleset 7 százalékkal kevesebb, mint az egy évvel korábbi. A balesetek csaknem 60 százalékában nem a közlekedési cég járművezetője volt a hibás. Kiderült az is, hogy míg 2019-ben hétfőnként és péntekenként történt a legtöbb baleset, tavaly a pénteki napokon normalizálódott a helyzet, maradt az SZKT fekete napjának a hétfő. Az előző évekhez képest kevesebb baleset történt reggel 7 és 8 óra között, ami minden bizonnyal a digitális oktatás miatti reggeli kisebb forgalommal is magyarázható.

Sokba került, és sokáig tartott az összetört troli felújítása. Archív Fotó: Karnok Csaba

A délelőtt veszélyes

Azonban továbbra is délelőtt 8 és 10 óra között lankad leginkább a járművezetők figyelme, a balesetek csaknem egyötöde ekkor történt. Az esetek nagyobb részében villamos volt érintett, leggyakrabban a Boldogasszony sugárúton, a Dugonics téri körforgalomban, a József Attila sugárút–Murányi utca kereszteződésében, a szabálytalan irányváltoztatás, illetve elsőbbségi szabályok megszegése miatt történt ütközés.

Tavaly összesen húszan sérültek meg 18 balesetben. Egy ember 8 napon túl gyógyuló sérülést szenvedett, azonban komolyabb, életveszélyes sérüléssel járó eset nem történt.

22 millió forint

A járművekben 22 millió forintos anyagi kár keletkezett egy év alatt. A már említett, frissen felújított T-874-es trolibusz javítása mellett sokba került a 211-es pályaszámú 3-as villamos felújítása is, amelyik a Kálvária sugárút és a London körút kereszteződésében csapott össze egy busszal, és ki is siklott. A javítás miatt több hónapig álltak ezek a járművek.

Egyébként tavaly nem csak az SZKT járművei baleseteztek kevesebbet. A koronavírus miatti korlátozások országosan is érződtek. Utoljára ugyanis 1956-ban volt kevesebb halálos baleset az utakon, mint 2020-ban. Tavaly 450-en haltak meg közlekedési balesetben az országutakon, csaknem 150-nel kevesebben, mint 2019-ben. Óberling József, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályának vezetője korábbi sajtótájékoztatóján elmondta, hogy tavaly 13 745 személyi sérüléses baleset történt, ez 17 százalékkal kevesebb, mint 2019-ben.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában