2020.09.28. 09:48
Környezettudatos vállalkozást építettek a kőrösys diákok
Ötven csapat és több mint 200 játékos vett részt azon a középiskolásoknak meghirdetett versenyen, melyen a szegediek GDPlayers nevű „vállalkozása” sikeresen szerepelt. Innovatív, környezettudatos elképzelésüket előzetesen majdnem egy évig fejlesztették.
Fotó: Farkasné Székely Angéla Kép alá: Nemcsak a tanulókat, hanem az iskolát is díjazták: az SZC Kőrösy József Közgazdasági Technikum elnyerte a „A verseny legaktívabb iskolája”
A Kőrösy ötfős csapata egyedülálló vetélkedőn vett részt a napokban. A kecskeméti AIPA Nonprofit Kft. négy évvel ezelőtt álmodta meg az 5letből jövő! versenyt azzal a céllal, hogy segítse a fiatalok vállalkozóvá válását. Az elmúlt években a regionális vetélkedő fokozatosan bővült, idén már határon túli csapatok is voltak az indulók között.
- GDPlayers nevű „vállalkozásunk” olyan alkalmazást fejlesztett ki, amely segít a háztartási élelmiszermaradék újra felhasználásában. Recepteket kínál arra, hogy a megmaradt főtt rizs, megbarnult banán, kimaradt zöldség ne a kukában végezze! A környezettudatos attitűd mellett a pazarlás rendkívüli romboló hatására is felhívták a figyelmet. Jelszavuk: „Pazarlás nélkül szebb az élet!” – – mondta lapunknak Farkasné Székely Angéla igazgató.
Az idei évadban 50 csapat és 202 játékos vett részt a megmérettetésen. A kecskeméti döntőbe öt csapat jutott be, köztük a kőrösysek GDPlayers nevű „vállalkozása”. A tizenegyedikes tanulók majd’ egy évig készültek: ötleteltek, marketingstartégiát építettek fel, üzleti tervet készítettek.
- Akár egy valóságos vállalkozásban, a tagok leosztották a szerepeket: a cég ügyvezető igazgatója Kovács Zoltán Ferenc, a marketinges Domonkos Katica, a munkaügyes kolléga Márton Vanda, a pénzügyekért felelős munkatárs Halkó Renáta volt, s mivel egy gasztrovállalkozásról van szó, a szakember, a szakács feladatát Tanács Dóra vállalta – sorolta a pedagógus.
A szakértő zsűri, amelynek elnöke Pázmándi Kinga, a Neumann János Egyetem Gazdálkodástudományi Karának dékánja volt, több szempont alapján értékelt. Vizsgálták, hogy az ötlet megvalósítható és életképes-e, milyen az ötletessége, mennyire erős, milyen a csapatok teljesítménye, hogyan tudnak együttműködni? Nagy hangsúlyt fektettek az előadásmódra, azaz mennyire hisz a csapat a saját termékében, s el tudja-e adni.
A szegedi diákok 150 ezer forint készpénzt nyertek ötletükkel. Nem kérdés, hogy jövőre is indulnak a versenyen, hiszen a Kőrösy mélyen hisz a fiatalokban rejlő ötletekben, a tehetségben és abban, hogy övék a jövő!