2024.03.07. 07:00
JuGyusnak lenni jó – bemutatkozik az iskola
Az SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskola célja, hogy az intézmény falai között tanulni és tanítani mindenkinek öröm legyen: gyereknek, pedagógusnak egyaránt, a szülőkkel szoros együttműködésben. Mert ahol jól érzi magát az ember, a feladatokat, akadályokat is könnyebben veszi.
Fotó: Gémes Sándor
Már az iskolába belépve frappáns, motiváló és az életre útravalóul szolgáló idézetek várják az érkezőket az egyes lépcsőfokokon. Zsigriné Sejtes Györgyi igazgatónőtől megtudtuk, ezeket a diákok maguk választhatták ki, minden osztály egyet. Így a kötődésük még erősebb hozzájuk.
Tanulva játszani és játszva tanulni
A tanórákon kiemelt cél az értelmi (IQ) és érzelmi (EQ) nevelés komplex megvalósítása, az élethosszig tartó tanuláshoz szükséges kompetenciák fejlesztése.
Fontos célunk, hogy a gyermekek számára a tanulást örömteli tevékenységgé tegyük. A tanuláshoz való pozitív attitűd fejlesztése mellett a problémamegoldó, a kritikus és a kreatív gondolkodás kialakítását is támogatjuk, valamint segítjük a kommunikációs és együttműködési képesség fejlődését
– fejtette ki az igazgatónő.
Az első két évfolyamon speciális programmal könnyíti meg az intézmény az óvoda és az iskola közötti átmenetet. A leendő elsősöket tapasztalt, kedves, jól felkészült tanítók várják. Kiemelten fontos az iskolában az anyanyelvi és idegen nyelvi kommunikáció, a matematikai, természettudományi, digitális és technológiai kompetencia fejlesztése, valamint a zene-, képző- és táncművészeti nevelés.
2024/25-ös tanévben négy osztályt indítunk ötféle orientációval: angol és német nyelvi drámacsoportokat, ének-zene emelt szintű csoportot, képzőművészeti osztályt és alkalmazott reáltudományok osztályt. Nemcsak hisszük, hogy a tudás és a környezet érték, és együtt többre vagyunk képesek, hanem e szerint éljük az iskolai mindennapokat
– mondta Zsigriné Sejtes Györgyi igazgató.
Élményalapú tanítás
Az intézményben nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a diákok iskolán kívüli programok keretében is élményeket szerezzenek, ezek által gazdagítva tudásukat, ismereteiket a világról. Ilyen tevékenységek például az erdei iskola, a Szeged, mint életünk színtere témahét, az Állati jó nap, a művészeti hetek és egyéb táborok, túrák, könyvtári foglalkozások. A Határtalanul kirándulás és az ÖKO-iskolai programok a közösségiséget, az együtt végzett munka örömének érzését keltik. Például minden osztálynak van egy saját tujája a kertben, és növények az osztályteremben, amelyeket maguknak kell gondozni, ezzel is erősítve a diákokban a felelősségérzetet, és felkészítve őket az életre. Jó időben pedig az iskolaudvaron található szabadtéri osztályteremben, friss levegőn tartanak bizonyos tanórákat a pedagógusok.
Sorjáznak a fejlesztések
Az intézményben EFOP-pályázat keretében jelentős fejlesztéseket valósítottak meg, többek között kialakítottak az udvaron egy rekortán sportpályát, gazdagították a technikai eszközparkot, minden terem digitális táblát kapott, amelyeket a pedagógusok örömmel és nagy szakértelemmel használnak. Emellett új bútorokat, padokat és egyéb használati tárgyakat is beszerzett az iskola. Így minden szellemi és környezeti feltétel adott a gyermekek magas szintű neveléséhez az intézményben.
Bemutatjuk az általános iskolákat 2024
- A Jerneyben minden diák hibázhat, csak ki kell javítania
- Idegen nyelvekben és művészetekben is erős a Tarjáni Kéttannyelvű iskola (Fotók)
- Zene és idegen nyelv a Rókusi iskola fő profilja – Galéria
- Új arculat a szegedi Janikovszkyban
- Weöres – egy iskola, ahol mindenki tehetséges valamiben