Útlezárások, pótlóbuszok - 2019-ig tart a tramtrain építése

2020-ban szállít először utasokat a tramtrain Szeged és Vásárhely között - hangzott el a beruházó NIF fórumán szerdán. A tesztüzem már 2019-ben elindul. Most biztos nem épül megálló Kishomokon, a buszjáratokat pedig a tramtrain indulásakor ritkítják.

Imre Péter

– Vásárhely történetének legnagyobb közlekedésfejlesztése előtt állunk a tramtrainnel – közölte Hegedűs Zoltán alpolgármester a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. által meghirdetett szerdai lakossági fórumon. Majd elmondta, a városban élők milyen információkra lehetnek kíváncsiak – és ezzel véget ért a képben és hangban rögzíthető része a rendezvénynek. A fórumon ugyanis olyanok adtak tájékoztatást a NIF részéről a lakosságnak, akik a sajtónak nem jogosultak információt adni.

 

Sokan voltak kíváncsiak a tramtrainhírekre. Fotó: Imre Péter

A vásárhelyi városháza dísztermét majdnem teljesen megtöltő érdeklődőknek Horn Gergely, a NIF vasúti irodájának vezetője elmondta: országosan még ilyen ötlet sem született a műszaki megoldást tekintve, mint ez a villamosvasút. 2019 végére épül meg Vásárhelyen a 3,3 kilométeres vágányszakasz, és a tesztek után 2020 végétől szállíthat utasokat.

 

A rendszer továbbfejleszthető Makó, Szabadka, majd Orosháza és Békéscsaba felé. Szükség lesz a vasúti vágány átépítésére is, hogy a dízel és elektromos szerelvények óránkénti 100 kilométeres sebességgel haladhassanak. – Akkor hosszú hónapokig szünetel majd a vasúti közlekedés a két város között, és pótlóbuszok járnak majd – mondta az irodavezető.


Sokakat érinthet érzékenyen, hogy a tramtrain „csatasorba" állásával jelentősen ritkítják a Szeged és Vásárhely közötti helyközi buszjáratokat, az esetenként óránkénti 5-6-ról 1-2-re. Annyit még közöltek: a jegyárak nem haladhatják meg a jelenlegi busztarifát, vagyis a 465–560 forintot a két város között.

 

Molnár Richárd NIF-szakértő a közműkiváltásokról – jelentős részüket maguk a szolgáltatók végzik – tájékoztatta a lakosokat. Idén az Ady Endre és a Bajcsy-Zsilinszky utcán zajlanak és zárulnak ilyen munkák a vízi közművel. Az Adyn októberben félsávos, a Bajcsyn október-novemberben teljes útlezárásra lehet számítani. Lesznek olyan gázkiváltások – például az Andrássy úton –, amelyek csak jövőre kezdődhetnek.


A kivitelező jövőre kezdheti az Adyn, a Bajcsyn és az Andrássy egyes szakaszain a munkát – ezt már Bucsi Krisztián projektvezető mondta a Strabag részéről.


A lakossági kérdésekben ismét felvetődött, slágertéma volt az esetleges kishomoki megálló, Mag István és Kisné Vörös Judit is felvetette. A válaszban elmondták: most ez biztosan nem valósulhat meg, esetleg a következő ütemtervben.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!