Sport

2014.04.20. 09:59

Kínai Nagydíj: túl korán lengette a zászlót a túlbuzgó versenybíró

Újabb Mercedes 1-2 Sanghajban, Hamilton pályafutása elatt először nyert egymás után 3 versenty. A Ferrarival Alonso is felállhat a dobogóra, míg Ricciardo megint megverte Vettelt, és a Force India mindkét pilótája pontszerző.

K. R.

Némileg módosította a vasárnapi Forma-1-es Kínai Nagydíj végeredményét a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), miután kiderült: túl korán intették le a győztes Lewis Hamiltont.

A túlbuzgó kínai versenybíró már egy körrel a verseny hivatalos vége előtt elkezdte lengetni a kockás zászlót, így a szabályok szerint az 56 körös futam utolsó két körét nem veszik figyelembe - azt sem, hogy a japán Kobajasi Kamui (Caterham) az utolsó körben megelőzte a francia Jules Bianchit (Marussia) a 17. helyen.

Az élcsoport sorrendjét és a pontversenyeket nem érinti a módosítás.

Korábban írtuk:




Hamilton 25. futamgyőzelme a Kínai Nagydíjon. Fotó: MTI/EPA/AP (galéria)


56. kör: Hamilton simán hozza be a Mercedest az első, Rosberg a második helyre, Alonso a harmadik, mögöttük a két Red Bull.

55. kör: 3,5 másodperc Alonso és Ricciardo között, ebből nem lesz már előzés.

53. kör: Kvyat 3. versenyén szerezhet pontot, és megint csapattársa, Vergne előtt végez. A Force India mindkét pilótája pontszerző lehet. Raikkönen meg sem közelíti Alonsót. A két McLarennek esélye sem volt 10-be kerülni, ráadásul kört is kaptak.

A VB ÁLLÁSA

1. Nico Rosberg 79
2. Lewis Hamilton 75
3. Fernando Alonso 41
4. Nico Hülkenberg 36
5. Sebastian Vettel 33
6. Daniel Ricciardo 24
7. Valtteri Bottas 24
8. Jenson Button 23
9. Kevin Magnussen 20
10. Sergio Pérez 18
11. Felipe Massa 12
12. Kimi Räikkönen 11
13. Jean-Éric Vergne 4
14. Danyiil Kvjat 4

KONSTRUKTŐRÖK

1. Mercedes 154
2. Red Bull-Renault 57
3. Force India-Mercedes 54
4. Ferrari 52
5. McLaren-Mercedes 43
6. Williams-Mercedes 36
7. Toro Rosso-Renault 8


50. kör: Ricciardót űzi a csapat, hogy Alonso még szenvedhet a végén. 4.6 másodperc a különbség közöttük.

45. kör: Ricciardo 1 másodperccel gyorsan Alonsónál az utóbbi körökben, de még így is 5 másodperc fölött van a különbség. Még 10 kör van vissza, felállhat az ausztrál a dobogóra?

43. kör: Mégsincs baj azzal a hátsó szárnnyal, Rosberg feljön a második helyre.

42. kör: Alonso és Rosberg megy el Massa mellett. Rosbergnek mintha nem nyílna a hátsó szárnya, mert nem igazán tud elmenni a Ferrari mellett. A német amúgy is elég ideges, újra az üzemanyag-kijelző adatait kérik, megmondja, majd közli, hogy itt be is fejezi mert nagyon idegesítő.

39. kör: Kihozzák Hamiltont is, simán tartja meg a vezető helyét. Új gumik mellé kitakarították az első szárnyat is.

38. kör: Ricciardo is túl a boxon, közben Gutiérrez mögé érkezik Maldonado. Talán nem idézik az elmúlt versenyt...

34. kör: Alonsót hozzák ki a boxba, közepes keverékű gumikat kap, ezzel már kihúzza a végéig, 2 kiállással. Vettel előzi meg Kobajasit, de a japán visszaveszi a körét. Vettel ingerülten szól be a rádióba, míg Kobajasinak mondják, hogy akkor szakadjon el, mert folyamatosan kék zászlót fog kapni. Végül a Red Bull kihozza Vettelt.



32. kör: Jönnek a Force Indiák a boxba, és Bottas is a Williamsszel. Közben Rosberg egyre jobban mászik Alonso nyakára, 6-8 tizeddel gyorsabb a Ferrarinál az elmúlt 4-5 körben.

29. kör: Grosjean kicsúszik a pályáról és a törmeléktengeren áthaladva begurul a boxba. Feladja a Lotus a versenyt, 2 kört bírt a sebességváltó. Pedig új fejlesztésekkel a francia a Top10-ből indult, és esélyes volt a pontszerzésre is.

28. kör: Szépen "nyugtatják" a pilótákat a mérnökök: Grosjeannak szóltak, hogy ne használja a negyedik fokozatot, mert ki fog esni, míg Vettelnek azt mondják, hogy Ricciardo kétkiállásos taktikán van, tehát már előtte halad úgy, hogy eggyel kevesebbszer fog kiállni.

27. kör: Magnussen jön a 14. helyre, Gutiérrezt autózza körbe.

26. kör: Ricciardo a célegyenes végén elmegy Vettel mellett, az ausztrál a negyedik.

25. kör: Vettelnek szólnak, hogy engedje el Ricciardót, mert taktikailag jobban áll. Ricciardónak pedig azt mondják, zárkózzon fel és előzze meg Vettelt. A német megkérdezi, hogy Daniel milyen gumikon van, közölték vele, hogy ugyanolyanokon, mint ő, csak később kapta, tehát frissebbek.



23. kör: Ricciardo kerül közelebb Vettelhez, a kör végén már támadni is tudja az ausztrál a németet.

22. kör: Hamilton, Alonso, Vettel, Rosberg, Ricciardo, Hülkenberg, Bottas, Raikkönen, Grosjean, Pérez az első tíz. Rosberg 1 másodpercen belül Vettelhez képest. Rosberg el is megy a Red Bull mellett a célegyenes előtt, a Red Bull hiába nyitja a hátsó szárnyat, a célegyyenesben sem tud elmenni a Mercedes mellett.

19. kör:
Rosberg egyre közeledik Vettelhez, a Mercedes bő egy másodperccel jobb köröket megy, mint a Red Bull.

18. kör: Hamilton sima kerékcseréje után lazán jön vissza az első helyre, Alonso csak 4 másodperccel utána jön. Magnussen mellett megy el Kvyat, a McLarent ki kellene hozni... meg is történik.

17. kör: Vergne, Magnussen és Hamilton nem volt még kereket cserélni. Grosjean előzi meg Magnussent, a francia a 9. helyre jön fel. A McLaren kicsit szenved már.

16. kör: Ricciardo Rosberg mögé jön vissza. Közben Vettel az egyenesekben egyre jobban amrad le Alonsótól, a nyitható hátsó szárnnyal sem tud közelebb kerülni a Red Bull a Ferrarihoz. Vettel jelzi, hogy talán le kéne maradnia és védeni a gumikat.


15. kör: Hamilton közben 17 másodperccel vezet Ricciardo előtt. Egy kerékcserényi előny a verseny egyharmadánál. Közben Pérez előzi meg Buttont és Raikkönen Grosjeant. Egykori csapattársak csatája.

13. kör: Ricciardótól még 2-3 plusz kört kér a csapat.

12. kör: Jön Alonso, Hülkenberg és Vettel is a boxba. Vettel Alonso mögé ér vissza.

11. kör: Massa és Raikkönen egyszerre jön ki, Massa bal hátsó kerekét nem tudják felrakni, valószínűleg az Alonsóval való ütközés miatt sérült meg a futómű. Közel 40 másodpercet állt kint, az ő versenye nagyjából elúszott.

10. kör: Grosjean is a boxban, közepes gumikat kapott ő is. A 18. helyre jön vissza a két Marussia közé. Közben Massa-Hülkenberg-Bottas hármas kerül egyre közelebb egymáshoz, jó kis csaták vannak kilátásban.

8. kör: Button kezdi meg a kerékcserét, közepekes keverékű gumit kapott. " target=_blank>A Sauber a Twitteren azt írja, Sutil nem adja még fel, megpróbálják visszaküldeni az autót a versenybe. Ennek ellenére levetkőzve mutatja a kamera a boxban.

7. kör: Adrian Sutilt tolják be a boxba, az ő versenyének vége. Alonso szól be a rádión, hogy kezdenek szemcsésedni a lágy gumik. Kezd leszakadni Vettelről.

5 kör: Hamilton közel 5 másodperces előnnyel vezet.

2. kör: Bottas előzi meg Raikkönent, Hamilton megint kezd elszakadni a mezőnytől.



1. kör: Hamilton simán jön el a rajtnál, Alonso lő ki az 5. helyen, Massát zárják körbe, Alonsóval ér össze, a Williams egy picit meg is emelkedik. Rosberg hátra csúszik a 7. helyre. Gutiérrezt támadja Button, Hülkenberget Rosberg. Az első kö után Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo, Massa, Rosberg, Hülkenberg, Grosjean, Räikkönen, Bottas a sorrend.

09:00 - Magnussen az egyetlen, aki közepesen kemény gumikon rajtol, mindenki más lágy abroncsokat rakott fel. Rosbergnek szólnak a rádióban, hogy adjon visszajelzést, mert nem működik a telemetria rendszer (ez már a hétvége folyamán is

08:55 - A verseny 56 körös, egy kör kis híján 5,5 kilométer, pontosan 5451 méter.

08:53 - A Pirelli szerint aki két kiállással próbálja meg teljesíteni a versenyt, annak az egyik alternatívája, ha lágy abroncsokon rajtol, a 12. körben felrakja a közepes gumikat, majd a 34. körben a második szettet is.



08:38 - Nyitva a boxutca, a pilóták lassan elfoglalják a helyüket a rajtrácson.



Sebastian Vettel az időmérő után azt mondta, hogy esőben közel tudnak kerülni a Mercedeshez, de a versennyel kapcsolatba nem mer jósolni, ugyanis száraz, de hűvös időt mondanak Kínába. Ricciardo hasonlóképp nyilatkozott, őt eleve meglepte, hogy felért az első sorba. Rosberg egy hiba miatt szorult a 4. helyre, de a két Red Bullnak így még jobban figyelnie kell a két Mercedes közötti rajtra.



11. KÍNAI NAGYDÍJ
A helyszín
: Sanghaj
A pálya hossza: 5451 méter
Kanyarok száma: 16 (7 bal és 9 jobb)
A verseny hossza: 56 kör (305.066 km)
Gumitípusok: közepesen kemény, lágy
Körrekord: 1:32.238 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Tavalyi dobogó: 1. Fernando Alonso (Ferrari), 2. Kimi Räikkönen (Lotus)

Korábban

[namelink name="Lewis Hamilton"], a Mercedes brit pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es Kínai Nagydíj szombati időmérő edzésén, így ő indulhat majd az élről a vasárnapi futamon. A legutóbbi két GP-n győztes 29 éves versenyzőnek ez az idei harmadik, pályafutása során pedig a 34. pole pozíciója.

Az esős időmérőn [namelink name="Daniel Ricciardo"], a Red Bull ausztrál pilótája érte el a második legjobb köridőt, csapattársa, a világbajnoki címvédő német [namelink name="Sebastian Vettel"] harmadik lett.

A pontversenyben az élen álló német Nico Rosberg (Mercedes) ezúttal a negyedik rajtkockából indulhat majd.

A héten csapatfőnökváltáson átesett Ferrarinál egyelőre nem sokat javult a helyzet, mert bár a spanyol [namelink name="Fernando Alonso"] az ötödik rajthelyet szerezte meg, csapattársa, a finn [namelink name="Kimi Räikkönen"] csak a tizenegyediket.

A futam vasárnap - magyar idő szerint - 9.00 órakor kezdődik.

A teljes rajtlista

1. sor: Lewis Hamilton (brit, Mercedes) Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull)
2. sor: Sebastian Vettel (német, Red Bull) Nico Rosberg (német, Mercedes)
3. sor: Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) [namelink name="Felipe Massa"] (brazil, Williams)
4. sor: [namelink name="Valtteri Bottas"] (finn, Wiliams) [namelink name="Nico Hülkenberg"] (német, Force India)
5. sor: [namelink name="Jean-Eric Vergne"] (francia, Toro Rosso) [namelink name="Romain Grosjean"] (francia, Lotus)
6. sor: Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) [namelink name="Jenson Button"] (brit, McLaren)
7. sor: [namelink name="Danyiil Kvjat"] (orosz, Toro Rosso) [namelink name="Adrian Sutil"] (német, Force India)
8. sor: [namelink name="Kevin Magnussen"] (dán, McLaren) [namelink name="Sergio Perez"] (mexikói, Force India)
9. sor: [namelink name="Esteban Gutierrez"] (mexikói, Sauber) [namelink name="Kobajasi Kamui"] (japán, Caterham)
10. sor: [namelink name="Jules Bianchi"] (francia, Marussia) [namelink name="Marcus Ericsson"] (svéd, Caterham)
11. sor: [namelink name="Max Chilton"] (brit, Marussia) [namelink name="Pastor Maldonado"] (venezuelai, Lotus)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!