Szeged és környéke

2016.06.29. 21:37

Vihar egy robotgép körül - tíz hónapja húzódik a vita

Ópusztaszer, Szeged - Tíz hónapja húzódik a vita Szilágyi Mózes ópusztaszeri olvasónk és a szegedi háztartásigép-szerviz között. Az ügy egy robotgéppel indult, és a bíróságon ér véget.

Dombai Tünde

Tudta-e?


1.: Érdemes minden háztartási gép javíttatása előtt árajánlatot kérni. Ha sokalljuk, kereshetünk más szakembert.

2.: Célszerű előre mérlegelni, mennyit költenénk a javításra, és milyen összegnél cserélnénk le a készüléket.

 3.: Ha fizetési meghagyást küldünk valakinek, és az vitatja a követelésünket, akkor az ügy a bíróságon folytatódik.

4.: Bírósági keresetet úgy kell benyújtani egymillió forintos érték alatt, hogy a követelésünket tételesen felsoroljuk és bizonyítjuk. Ha nem adunk be minden bizonyítékot, a bíróság nem tud dönteni.

5.: Ha pert indítunk, de nem megyünk el a tárgyalásra, és ügyvédet sem küldünk magunk helyett, megszüntetik az eljárást. Ettől függetlenül a befizetett 15 ezer forintos illetéket elveszítjük, sőt – ha igényt tart rá – a beperelt cég ügyvédjének díját is nekünk kell kifizetni.

– Tavaly szeptemberben bevittem a szervizbe a robotgépünket, amivel házilag dagasztjuk a kenyerünket. Érintkezési hibára gyanakodtunk, mert csak akkor kevert, ha lefogtuk a tetejét. Lejárt már a készülék garanciája, de szeretjük. A szervizben egy-két nap türelmet kértek, kifizettettek ötezer forint előleget. Azóta tart a kálváriánk – mesélte nem mindennapi történetét az ópusztaszeri [namelink name="Szilágyi Mózes"].

Hitegetés

Nyugdíjas panaszosunk és felesége elmondta, nem értesítették, mikor lesz kész a gép. Pedig nagy szükségük lenne rá, mert mindketten cukorbetegek, falujukban pedig nem kapni olyan speciális kenyeret, amit megehetnek. Helyette Szegedről kell beszerezniük a napi betevőt sokkal drágábban. Ráadásul olvasónk többször is beautózott személyesen a szervizbe megsürgetni a javítást, de csak hitegették.


Végül decemberben a fogyasztóvédelemhez fordult, ahol békéltető tárgyalásra hívták a szervizt és ügyfelét, de a cég nem ment el. Maguk helyett márciusban levelet küldtek, hogy elfogadva a fogyasztóvédelem ajánlását, visszaadják a robotgépet és a pénzt.

Felmerült költségeik megtérítését is kérik

Ezt meg már panaszosunk nem fogadta el, mondván, nemcsak a készüléket kéri, hanem térítsék meg az ügyben eddig felmerült 85 ezer forintnyi költségét is. Ez nekik nagyon sok, mert 84 ezer, illetve 90 ezer forint a nyugdíjuk, és 28-féle gyógyszert szednek. Emiatt fizetési meghagyást küldtek a szerviznek, amire az fellebbezett, így a bíróságig jutott az ügy.


A napokban lesz tárgyalás. Újabb fordulat, hogy a bíróságra Szilágyi Mózes nem akar elmenni, mert csak felzaklatja magát. Ügyvédet sem küld maga helyett, azt mondja, nem érdekli az eljárás. Az is oka lehet a távolmaradásának, hogy minden pluszköltségét neki kell bizonyítania, ami a robotgépével kapcsolatban felmerült. Ám sem a tankolásairól, sem a kenyérvásárlásokról nem kért számlát.

A szerviz másképp látja

– Messzemenőkig igyekeztünk ügyfélbarát módon eljárni – mondta érdeklődésünkre [namelink name="Dudás János"]. Az Elszo 57 Kft. tulajdonosa és ügyvezetője vitatja, hogy nem egyeztettek volna az ügyféllel. A szerviz szerinte SMS-ben szólt neki, hogy többe kerül a javítás, mint ránézésre látszott. Drágább lenne a gép értékénél. Ajánlottak neki új gépet, de nem fogadta el. Az egyeztető tárgyalásra nem mentek el, de írtak levelet, és kivételesen a teljes szervizdíjat és a gépet is visszaadták volna. Mivel ügyfelük nem akart beutazni a pénzért, elkérték a bankszámlaszámát, de azt sem adta meg. Többet viszont semmiképp sem fizetnek. Várják a bíróság döntését.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!