Szeged és környéke

2016.04.08. 12:55

Nyolcadikosok kalauzoltak a szegedi zsidó emlékhelyeken

Szeged zsidó emlékhelyein vezették végig a Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskola diákjai az érdeklődőket a tegnapi történelmi sétán. Két hónapot készültek a feladatra.

Salánki Zsófia

– Én voltam az első, aki jelentkezett, hogy szeretne diák-idegenvezető lenni. Fontos volt, hiszen vannak zsidó felmenőim – mondta lapunknak [namelink name="Sornyai Domonkos"] nyolcadikos tanuló a tegnapi történelmi sétán az új zsinagóga előtt. Egyik társa, [namelink name="Major Vivien"] hozzátette, a két hónapos felkészülés során sokat segített a jó társaság is. Rajtuk kívül még [namelink name="Halasi Blanka"], [namelink name="Fejes Regina"], [namelink name="Deluchi Mira"] és [namelink name=" Duska Dorottya"] alkották azt a diák-idegenvezetőkből álló csapatot, amely bemutatta Szeged zsidósághoz köthető emlékhelyeit. Mindannyian a Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskola nyolcadikos tanulói.


A történelmi sétát a Zachor Alapítvány szervezte, akik szeretnék felhívni a figyelmet a rasszizmusra, az antiszemitizmusra és az előítéletességre. A budapesti helytörténeti sétáik mintájára öt városban is dolgoztak ki sétákat, így Szegeden is. Az egyes állomásokon diákok beszéltek a történelmi eseményekről, valamint a résztvevők táblagépen nézhették meg a szegedi, zsidó származású Lovász Ferencné Szőlős Veronikával készült videóinterjút, aki kisgyermekként átélte a zsidóüldözést. A gyerekek felkészítője, [namelink name="Jancsákné Majzik Andrea"] elárulta, két hónapig készültek, hogy be tudják mutatni például, hol lakott Lőw Lipót, Szeged egykori főrabbija, vagy hogy miről ismert az új zsinagóga. – Főpróbát is tartottunk a gyerekekkel a hét elején, épp a zsinagógánál voltunk, amikor a bombariadó történt – mesélte a tanárnő.

Interaktív tanulás


Az érdeklődők szinte az összes korosztályt képviselték. [namelink name="Tóth Edit"], aki társadalomismeret és történelem szakos tanárnak tanul, azért jött, hogy inspirációt szerezzen a későbbi munkájához. – Nem vagyok szegedi, így nagyon örültem, hogy most jobban megismerhetem a várost. Tanítási módszertan szempontjából is sok dolgot tudhatok meg, hiszen ezek a gyerekek már a digitális nemzedékhez tartoznak, akik számára már interaktívvá kell tenni az oktatást. Ez a séta is remek lehetőség erre – osztotta meg velünk Tóth Edit.


 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!