2022.04.22. 14:00
Aggódnak az épülő elkerülő út miatt a Liliom lakókertben
A lakók aggodalmával ellentétben nem alakítják négysávossá a Liliom lakókerti Vinkler László utat az elkerülő megépítésével, és a becsatlakozó utcákat lakó-pihenő övezetbe sorolták. Szavazni fognak, milyen forgalom- és sebességkorlátozó intézkedéseket szeretnének elérni.
Varga Viktória és Norbert féltik a gyerekeket és a házakat a nagy forgalomtól. Fotó: Török János
Fotó: [email protected]
Jelentkezett szerkesztőségünknél néhány Liliom lakókerti, a Vinkler László úton lakó olvasó az ELI-s elkerülő út kapcsán. Egy közelmúltban tartott lakossági fórumon derült ki számukra, hogy a házuk előtt húzódó kétsávos út, amin most alig van forgalom – az egyik vége le van zárva – négysávos lesz, nagy átmenő forgalommal.
Varga Viktória és férje, Varga Norbert a Vinkler László út és a Tóbiás utca sarkán mesélte lapunknak: amikor megvették a telket, az azóta felszámolt cég mindössze arról tájékoztatta őket, hogy az utat a jövőben megnyitják, és a lakókertiek majd azt használják az áruházakba eljutáshoz.
Féltik a gyerekeket
2016-ban, amikor a tervek készültek, a lakók szerint a környéken még nem álltak házak. Szeretnék elérni, hogy legyen a leendő úton valamiféle sebességkorlátozás, ha már átvezetik az elkerülő forgalmát a lakókerten. A környező házak nagy része csok-támogatásból épült, nagyon sok a kisgyerek, féltik őket. Attól is tartanak, hogy a nagy forgalom miatt a telkek leértékelődnek, a házak szerkezete rongálódhat. Érdeklődtünk a szegedi önkormányzatnál, lehetne-e még betervezni olyan forgalomtechnikai megoldást, ami lassítaná a Vinkler László úton áthaladó járműveket.
Nem lesz négysávos az út
A lakók kérdésére válaszolt a Szeged Pólus Nkft., a „Szeged, ELI lézerközpont közlekedési kapcsolatok javítása” projekt vezetője.
Kiemelték: a Vinkler László nem lesz négysávos út. Egy-egy forgalmi sáv lesz irányonként és irányhelyes kerékpársáv az úttesten, az út burkolatát 6-ról 9 méterre szélesítik, mindkét oldalon járda épül teljes hosszban a gyalogosoknak.
Az utca két végén épülő körforgalom mérsékelni fogja az érkezők sebességét, a körforgalmak között a KRESZ előírásai szerint 50 kilométeres sebességhatár lesz. A tapasztalatok alapján, lakossági igény esetén trafibox kihelyezése lehetséges, de ez nem a projekt része. Ahogy az sem, hogy a becsatlakozó utcákban 30-as zónát alakítsanak ki, ami egyébként összhangban áll a város terveivel.
Korlátozás és szavazás
Időközben a lakossági-pihenő övezet kialakításában is történt előrelépés. Csütörtökön ülést tartott a szegedi Városüzemeltetési, Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság, és megszavazták a Városüzemeltetési Iroda előterjesztését, ami a Zoltánfy István, Dér István, Pintér József, Parobek Alajos, Vlasics Károly, Tóbiás György, Fontos Sándor utca és a Fontos Sándor köz teljes hosszának lakó-pihenő övezetbe emelését javasolta.
Az ilyen övezetekben a megszokott 30 helyett a sebességhatárt ezekben az utcákban 20 kilométer/órában állapítják majd meg. Viktóriától csütörtökön megtudtuk: a körzet önkormányzati képviselőjétől, Fodor Antaltól üzenetet kaptak a lakók. Hamarosan online kérdőívet tölthetnek ki, amin szavazhatnak, mely forgalomkorlátozó intézkedések megtételét szeretnék elérni, majd aláírásgyűjtő íven adnak írásban is nyomatékot kérésüknek a megfelelő szakbizottság előtt.
Szegedi hírek
- Szegedi az ország legjobb frissen végzett hegesztője
- Ötven évesen határozta el, hogy nem lesz átlagos öregasszony - Galéria, Videó
- Bálint Sándor sétány nyílik Szeged belvárosában
- Horváth József: az uniós választás szabadságharc
- ÚtON: nehézkes a közlekedés délután a városban