Délmagyar logó

2019. 01. 22. kedd - Vince, Artúr -4°C | 0°C Még több cikk.

Autók a filmvásznon - 7. rész

Nem mindig szükséges egy film középpontjába helyezni a benzinszagú vonalat ahhoz, hogy az autós szakma is elismerően bólintson. Remek példa erre a Ronin.

Mégis talán az üldözős jelenetek kellettek ahhoz, hogy a benzinvérű rajongók is felfedezzék maguknak a filmet. A parádés szereposztás, valamint a csavaros történet már önmagában nagyszerű izgalmakat sugall, de ennél több kellett ahhoz, hogy cikksorozatunk szűk listájába beférkőzzön ez a film. A rendező, John Frankenheimer autóversenyzői múltjának köszönhetően a párizsi száguldozás azokat is leülteti a képernyő elé, akiket egyébként nem köt le a film sztorija.

Ha igazán meg akarjuk ragadni, hogy miért olyan mesteri ez a közel hétperces jelenet, nincs is annyira nehéz dolgunk. Hasonlóan a legendás Bullitt-hoz, itt is a motorhangok, valamint a tökéletesen eredeti felvételek dominálnak, nincs zene, nincsenek számítógépes effektek, vagy kirívóan felgyorsított mozzanatok. A cikázások közepette végig élvezhetjük a BMW hathengeresének selymesen agresszív hangját, a két hengerrel soványabb Peugeot pedig igen látványos kézifékes manőverekkel kér szót magának. No és persze érdemes kiemelni azt a kellemes részletet is, hogy ezúttal a menekülő autó volánjánál végre egy nőt láthatunk!

Olvasóink írták

  • 5. THK 2011. március 19. 09:22
    „A Peugeot viszont nem "2 hengerrel soványabb", mert 406 V6.

    (érdekesség, h csak egy másodlagos, kamu "volánnál látható nő", mert mint az imdb-ről kiderül, ezek valójában JOBBKORMÁNYOS autók voltak: a színészek csak egy ál-kormányt kaptak, amin utánozták a mellettük ténylegesen vezető profi autóversenyző mozdulatait, szemből így készültek a felvételek)”
  • 4. THK 2011. március 19. 08:56
    „hehe, tényleg érdemes kimerevíteni a képet 6:25-nél, mielőtt az útépítők tábláit elvinné: a belső nézetben még kis fölbontáson is jól látható, h 0 a sebesség, a motor pedig alapjáraton :)”
  • 3. NTK 2011. március 18. 19:26
    „Remek film! Az egyik kedvencem. A dupla lemezes DVD verzión van egy werkfilm, hogy miként is készült ez a jelenet. Ügyesen oldották meg. Egyébként nincs gyorsítás a filmen. A párizsi rendőrség illetékesei azt mondták a filmeseknek, hogy azt csinálnak amit akarnak. Ők ezt ki is használták. Ezért aztán volt olyan is, hogy 160-nal hajtottak...”
  • 2. Mike3 2011. március 18. 12:02
    „A Bosch nem elég jó!

    Ez egy nagyon jó film. Hasonló szinten van nálam a Szemtől Szemben is.

    A BMW 535i M5 kerekeken”
  • 1. szegarazs 2011. március 18. 07:48
    „"nincs zene"
    A felétől van.

    "Peugeot pedig igen látványos kézifék-manőverekkel kér szót magának"
    Én egyetlenegy igen látványos kézifék manővert láttam.

    Elgondolkoztam rajta, hogy ha 100 km/h felett hajt a zsúfolt városban, vagy amikor folyamatosan korrigál (pl. az alagútban), akkor melyik kezével villogtatja a fénykürtöt?

    A PSA rendesen támogatta a forgatást, nemcsak az üldöző Peugeot-val, de az összetört autók több, mint 90%-a új Peugeot és Citroen. Akad pár Renault is, de azok igen régi darabok.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Volkswagen Jetta: Passat és Golf között félúton

Korrekt autó az új Volkswagen Jetta, az elődjénél tágasabb, s minden tekintetben meggyőzőbb modellt az indulómotorral, a 105 lóerős 1.2-es benzines turbóval próbáltuk ki. Tovább olvasom