2021.07.19. 09:03
Ugyanaz a bérlet jó lesz majd az állami finanszírozású járatokon
Az éppen egy éve létrejött MÁV–Volán-csoport célja, hogy hosszú távon megteremtse az egységes és összehangolt autóbuszos és vasúti menetrendet, valamint az egységes jegy- és tarifarendszer, utastájékoztatás és arculat kialakításához szükséges feltételeket – közölte a vasúttársaság.
A tram-train belső tere.
Fotó: Karnok Csaba
Emlékeztettek, hogy ennek részeként már megérkezett Szentesre az első négy tram-train jármű, amelyek év végétől közlekedhetnek majd Hódmezővásárhely és Szeged között. A stratégiai együttműködés kiemelt célja között említik a városi, elővárosi, országos és regionális közösségi közlekedés fejlesztését, a szolgáltatások összekapcsolását, egy 21. századi közösségi közlekedési platform létrehozását.
A szolgáltatás fejlesztése mellett a MÁV–Volán-csoport járműparkja is folyamatosan megújul: a vasúttársaság 40 KISS emeletes motorvonatot rendelt meg, ebből tíz már forgalomba állt, a teljes flotta 2022 év végéig megérkezik.
Jelenleg 90 saját gyártású IC+ kocsit gyártanak a szolnoki járműjavítóban, ebből 55 már az országot járja.
Mostanáig pedig a menetrendfejlesztéseknek köszönhetően több térségben is összehangolt vasúti és buszos csatlakozások jöttek létre, amelyek javítják a közösségi közlekedési rendszer versenyképességét, és megemlítették,
hogy 2022-től egy bérlettel vagy jeggyel lehet majd utazni bármelyik államilag finanszírozott közösségi közlekedési eszközön.
A Volánbusznál 2018 óta eddig 1070 új és újszerű autóbusz állt forgalomba, idén 1665 busz beszerzésére indítanak közbeszerzési eljárást, ezekből – sikeres eljárások esetén – várhatóan mintegy 700 meg is érkezik az év végéig.