18 milliós bevételük volt a pótdíjakból

2021.08.11. 11:30

Kevesebben blicceltek idén

Sokszor kérik a jegyeket és a bérleteket az ellenőrök a szegedi trolikon és villamosokon, és sok bliccelőt is találnak. Az utasok idén eddig egyébként rendesebben viselkedtek, mint tavaly, majdnem négyszázzal kevesebben utaztak jegy nélkül. A Szegedi Környezetgazdálkodási Nkft-nél viszont így is több mint négyezer pótdíjazási ügy van jelenleg folyamatban.

Munkatársunktól

20210809 Szeged SZKT ellenőrei dolgoznak a villamoson. Képen: jegy kezelés, érvényesítés Fotó: Karnok Csaba KC Délmagyarország (DM)

Fotó: Karnok Csaba

Aki rendszeresen használja a szegedi tömegközlekedést, az könnyen belefuthat naponta akár többször is a járatokon dolgozó jegyellenőrökbe. Ez pedig a számokon is meglátszik. Az ellenőrzéseket végző Szegedi Környezetgazdálkodási Nkft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy idén az első félévben az ellenőrök összesen 50 ezer 244-szer kérték a jegyeket és a bérleteket a járatokon.

Tavaly rosszabb volt

Makrai László szerint valamivel több, mint 7800 ember utazott ezek nélkül, akik közül 683 ember kifizette a helyszínen a hétezer forintos pótdíjat.

Tavaly ugyanebben az időszakban valamivel rosszabb volt a helyzet. Akkor 40 ezer 791 járatellenőrzéskor egy híján 8200 bliccelőt találtak. Közülük 459-en fizettek a helyszínen.

A helyszíni és az utólag rendezett pótdíjakból nagyságrendileg 16 millió forint bevétele lett a cégnek 2020 első félévében, amely 2021 első félévére 18 millió 600 ezer forintra nőtt azonos mértékű pótdíjak mellett.

Van, aki nem fizet

Vannak olyan utasok is, akik nem akarják vagy tudják kifizetni a bírságot. Az SZKHT-nél jelenleg 4225 ügy van folyamatban, amelyre fizetési felszólítást küldtek és fizetési meghagyást kezdeményeztek. Makrai László lapunknak korábban azt is elmondta, hogy tavaly egész évben a legtöbb bírságot, összesen 4345 darabot a 2-es villamos vonalán szabták ki munkatársai.

Az ügyvezető igazgató hozzátette, hogy ellenőreik a legnagyobb alapossággal jártak el az utazási feltételeket be nem tartó utasok kiszűrésekor, és folyamatos jelenléttel és határozott fellépéssel igyekeztek betartatni a járványügyi intézkedéseket, azaz például a maszkviselést.

Új volt a feladat

A cég munkatársai 2019 nyara óta ellenőrzik a jegyeket a Dakört helyett a szegedi tömegközlekedési járatokon. Ez a Volán-társasá­gok átszervezése miatt alakult így. Makrai László akkor azt mondta, hogy az új fel­adat miatt létrehozták a cégen be­­lül a Közlekedésszervezési divíziót. Ezekből a változásokból az utasok szinte semmit sem érzékeltek, mert átvették a Dakörttől a feladatot ellátó összes embert, azaz a 27 ellen­őrt is. Azóta a pótdíjazással foglalkozó részleg a József At­tila sugárút és a Római körút sarkán álló, volt 2-es tanács épületébe költözött.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában