Egy asztalhoz ültek a cégek és szervezetek vezetői

2021.11.09. 18:06

Ilyen előnyökkel járhat majd Szegeden és Vásárhelyen a tramtrain

Vásárhely és Algyő után a megyeszékhelyen ültek egy asztalhoz a cégek, egyesületek vezetői, hogy megvitassák azt, miként lehetne a leghatékonyabban közlekedtetni a tramtraint. Szó volt kedvezményes fürdőzésről és a szerelvényre szervezett programokról is.

Kiss Anna

Kerekasztal beszélgetés a Tram-trainről Képen: Fotó: Török János TJ DM délmagyar Képen: Fotó: Török János délmagyar TJ DM

Fotó: Török János

A tramtrain nem csupán az utasoknak lesz jelentős, hanem az érintett települések számára is, hiszen várhatóan gazdasági hatást vált ki, népességmegtartó erővel bír majd. Éppen ezért a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (CSMKIK) Kommunikációs- és Reklámklubja 3 részes sorozatot indított, amelynek részeként Hódmezővásárhelyen, Algyőn és Szegeden gyűjtötték össze a javaslatokat arról, hogy miként lehetne hatékonyan működtetni a vasútvillamost a megyében. A megyeszékhelyen kedden ültek egy asztalhoz a szakemberek Tóth István Tibor közlekedési szakértő vezetésével.

Mivel Vásárhelyen az Ady Endre utcában a strand nevet kapta a tramtrain megállója, ezért Katona Zsoltot, a Török Sándor Strandfürdő és Gyarmati Dezső Sportuszoda vezetőjét arról kérdezték, hogy a fürdő mivel készül a november 29-i tramtrain indulásra. Katona Zsolt jelezte, mindig is nyitott volt bárki számára, így a szegediek számára is a fürdő, idén nyáron pedig az is jól látszott, hogy a vásárhelyiek mellett a szegediek is nyitottak arra, hogy Vásárhelyen strandoljanak. Éppen ezért kihasználják a tramtrain adta lehetőségeket és november végétől kedvezményekkel várják a fürdőzőket. A részleteket érdemes lesz figyelni a fürdő oldalán.

Bekapcsolódott a beszélgetésbe Nagy Imre, a Dél-Alföldi Urbanisztikai Egyesület elnöke is, aki szerint mindképp pozitív hozadéka lesz a tramtrainnek a belvárosi megálló Szegeden és Vásárhelyen is, ezt az igényt az eddigi vasúti közlekedés, valamint a távolsági buszok nem szolgálták ki. Hozzátette, emellett turisztikai, kulturális célpontok válnak könnyen elérhetővé a modern közlekedési eszközzel, amely látványeleme is lesz mindkét városnak.

Akár tematikus napokat, különböző programokat is szervezhetnek majd a tramtrainen. Fotó: Török János

Felmerült kérdésként az is, hogy a Vasúttörténeti Alapítvány készül-e valamilyen attrakcióval a vasútvillamos kapcsán. Nagy József MÁV főtanácsos, az alapítvány titkára jelezte, ő külföldön már szerzett tapasztalatokat a tramtrain közlekedésről, szerinte jó döntés Magyarországon is alkalmazni azt, viszont nem lesz egyszerű a vasúti közlekedéstől elszokott embereket visszaszoktatni. Közölte, a zenélő villamoshoz hasonló programokat, tematikus napokat érdemes lehet a tramtrainre is szervezni, ezek pedig nemcsak a mindennapi utasokat, hanem a vasútbarátokat is vonzanák, hiszen már most sok vasútkedvelő fotózta a járművet és érdeklődött az iránt.

Szeri István, a 22. Nemzetközi Közlekedési Konferencia szervezője szerint a tramtrain azért is lesz jó, mert mentesíti az utasokat a sokaknak kellemetlenséget jelentő átszállástól, ráadásul gyorsabban juthatnak majd el egyik városból a másikba, miközben környezetbarát módon közlekednek. Megjegyezte, Budapest és Esztergom környéke jó példa arra, hogy milyen pozitív eredménye van a vasúti modernizációnak, egyre többen választják a vonatot az autó helyett. Felhívta a figyelmet arra is, hogy mindenkit várnak november 25-26. között a konferenciára, amelyet a CSMKIK székházban tartanak meg, és amelyen szó lesz a vasútvillamosról is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában