Szegedi hírek

2023.11.14. 20:00

Alkotói tárlatvezetést rendeztek a REÖK-ben – Galéria

Sárkány Győző grafikusművész vezette végig Nátyi Róbert művészettörténésszel közösen a REÖK Létidő tárlatának keddi látogatóit. A Ferenczy Noémi-díjas kiállító sokrétű, gazdag szimbolikával átitatott képi világát úgy összegezte: minden műve önarckép.

Koós Kata

Sárkány Győző gazdag szimbolikával átitatott alkotásainak mélyrétegeit fejtette fel. Fotó: Török János

A szépség milyen tünékeny és tömény kavalkádja rejtőzhet a Balaton vízfelszínéről készített, egyetlen képkockában? Hogyan ragadható meg grafittal vagy tintával az emberi természet könyörtelensége vagy éppen éteri tisztasága? Gondolatok mekkora tömege áradhat egy grafikából, amely több mint egy év alatt született meg? Többek között ezekre a kérdésekre kaphattak választ a REÖK keddi látogatói, akiket Sárkány Győző grafikusművész maga kalauzolt végig Nátyi Róberttel, a REÖK vezető kurátorával közösen nagyszabású tárlatán. A Létidő című kiállítás számokban két emelet, csaknem ötszáz alkotás, tucatnyi különböző technika és 50 év munkája. Mégis jóval több ennél. Minden terem új gondolatvilágba vezeti a látogatókat, újfajta kérdéseket vet fel a világ és az ember természetéről, múltjáról és jövőjéről.

A Ferenczy Noémi-díjas, érdemes művész elmondta, a természet és a sport iránti szeretete, valamint a nagy alkotók, művészettörténeti elődei – mások mellett Dürer és Francisco Goya – iránti tisztelete volt legfőbb ihletője pályája során. Kísérletező kedve az évtizedek folyamán szemernyit sem csökkent. Összetett képi világában számos hatás érvényesül a szürrealizmustól a pop artig, a reneszánsz grafika nagymestereitől a kortárs művészeti ihletésig. A tárlaton hagyományos eljárással készített és elektrografikák, tusrajzok, művészkönyvek, térinstallációk, fotók, vegyes technikával létrehozott alkotások sokasága képviseli Sárkány Győző egyéni stílusát.

 Ameddig úgy gondoltam, hogy ki tudom fejezni a gondolataimat egy bizonyos technikával, addig használtam. Tehát nem ragaszkodom egyfajta technikához, mert megöli a gondolatot. Nem látom értelmét, mert akkor az ember számára maga az anyag válik fontossá, holott számomra nem az a legfontosabb, hanem az üzenet, amit ki akarok fejezni. Majdhogynem úgy érzem, hogy engem a technika börtönbe zár

  – fejtette ki a grafikusművész, aki sokrétű képi világának összegzéseképpen közölte: minden műve önarckép.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában