Szeged és környéke

2016.02.27. 15:03

Grafikus szörnyeket teremtenek és ölnek

Szeged - Mario, Prince of Persia - a kétdimenziós játékok legnagyobb klasszikusaihoz hasonló számítógépes játékokat fejlesztenek az SZTE hallgatói a februárban indult Retro játékfejlesztő kurzuson.

Borbola Lilla

A Lényeg a kreatív látásmód


A képzésre egyelőre csak egyetemi keretek között lehetett jelentkezni, a jövőben akár az alapszakon kívül mesterképzések is indulhatnak ezen a területen, ahol már háromdimenziós játékok megalkotásával is foglalkozhatnak a hallgatók.

– A lényeg azonban nem a papír, hanem a kreatív látásmód és a hozzáértés – mondta Biró Bálint, aki szabadidejében csapatával Tales of Ethoas néven fantasyjátékot fejleszt. A projektben részt vesz az előző félévi kurzus egyik legtehetségesebb hallgatója, de a fejlesztők szívesen fogadnak új jelentkezőket is.

Ki ne ugrott volna gyerekként élvezettel a gonosz gombák fejére a bajszos vízvezeték-szerelővel, Marióval, vagy menekült volna izgatottan a katakombákból szeretett hercegnőjéhez a Prince of Persiában? A húszas-harmincas éveiket taposók közül aligha van olyan, aki nem ismeri ezeket a videojátékokat.


A Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Karán (TTIK) azonban sok hallgató nemcsak lelkes rajongója lehet az ezekhez hasonló játékoknak, hanem fejlesztője is a nemrég indult Retro játékfejlesztő kurzusnak köszönhetően.


Mindez [namelink name="Varga László"] és [namelink name="Nagy Antal"], a TTIK Képfeldolgozás és Számítógépes Grafika Tanszékének adjunktusai és [namelink name="Biró Bálint"], az Epam fejlesztője közötti együttműködésnek az eredménye. – Szegeden a játékfejlesztés gyerekcipőben jár, pedig nagy lehetőségek vannak benne, ezen szerettünk volna változtatni – mondta az egyik ötletgazda és óraadó, Biró Bálint, aki a jövőben játékfejlesztő vállalkozást indítana a városban. Nem titkolt cél, hogy ehhez képezzenek ki szakembereket.

 

Egy űrhajós modell mozgatásánál és a pályatervezésnél tartanak a hallgatók. Fotó: Karnok Csaba

Egy űrhajós modell mozgatásánál és a pályatervezésnél tartanak a hallgatók. Fotó: Karnok Csaba

– Az előző félévben már indítottunk egy ilyen kurzust, hatalmas volt a sikere, idén öt-hatszoros volt a túljelentkezés – mesélte [namelink name="Varga László"], aki szintén órákat ad a képzésen. A kurzuson elsősorban kétdimenziós, platformer játékokat fejlesztenek, ahol a pályán mozogva avatarokkal kell teljesíteni a küldetést, legyen szó pontgyűjtésről vagy szörnyvadászatról. Még az alapoknál tartanak a hallgatók, de a képzés végére mindenkinek egy teljes játékot kell elkészítenie.


– Valami Super Marióhoz hasonlóban gondolkodtam, de feldobom majd extrákkal, kreatív ötletekkel, aztán majd a barátnőmmel és a barátaimmal teszteltetem – avatott be a terveibe [namelink name="Gellérfy Zsombor"], a kurzus egyik hallgatója. A jelentkezők többnyire a programtervező informatikusok, gazdaságinformatikusok és mérnökinformatikusok közül kerültek ki – nem véletlenül, hiszen programozási alapokra szükség van a sikeres munkához.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!