Délmagyar logó

2019. 02. 22. péntek - Gerzson 0°C | 10°C Még több cikk.

Összeértek a sínek a 2-es vonalon

Szeged - Várhatóan ebben a hónapban megtartják az új 2-es villamosvonal próbajáratát. Akkor derül ki, mikor fejeződhet be a nagyprojekt egyetlen új villamosvonalának építése. 16 hónapja kezdték el.
Összeértek végre az új rókusi 2-es villamosvonal vágányai, az utolsó 60 méteres darabot is állványra rögzítették a Kisteleki utcánál. Szabályozásra és betonozásra vár, majd a bemérések és hegesztések következnek. A vágányok mentén a Szatymazi és Körtöltés utcánál peron- és felsővezeték-építőket látni. Látványos mozzanat, hogy a sínek mentén töltik a humuszt, hogy utána füvesíthessék a terepet. Kirajzolódnak a megállók a Kisteleki Ede, a Szatymazi, a Körtöltés és a Csáky utcánál, egészen a Vértói út végállomásig, ahol a hurokforduló van. Dolgoznak az útépítők a körút szélesítésén és aszfaltozásán, most már azt is ki lehet venni, hogy a körút közepén futó füvesített vágányt a Szatymazi utcánál lehet keresztezni.

Célegyenesben a sínépítők a szegedi Rókusi körúton. Még ebben a hónapban jöhet a villamos. Fotó: Schmidt Andrea

Várhatóan még ebben a hónapban megtartják a villamos próbajáratát – tájékoztatott a lebonyolító Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektmenedzsere. Németh Zoltán Ádámtól azt is megtudtuk: a tesztelés után tűzik ki a műszaki átadás kezdetének időpontját.

A három kilométeres vágányrendszer terepmunkáit 16 hónapja kezdte el a cseh–magyar kivitelező. Azóta többször beszámoltunk róla, hogy a Szeged Villamos 2 Konzorcium – amelynek tagja a brnói OHL ZS a. s., a Középszolg Kft. és a Kelet-Út Kft. – nettó 2,1 milliárd forint értékben vállalta a 2-es szárnyvonal kiépítését a Csongrádi sugárúttól a Kossuth Lajos sugárútig. Ez a tömegközlekedési nagyprojekt egyetlen újonnan épülő villamosvonala. Több mint 80 százalékban füvesített vágány lesz, mellette helyreállítják a járdát és a kerékpárutat, és 13 ezer négyzetméter utat aszfaltoznak.

Összeértek a sínek a 2-es vonalon. Fotó: Schmidt Andrea (galéria)

A 2-es villamosnak egy hónap híján egy éve már közlekednie kellene. Beszámoltunk: a kivitelezőnek gondja adódott az időjárással, a pontatlan közműtérképekkel, valamint problémás volt a munka szervezése és intenzitása. Az önkormányzat a csúszások miatt a maximális összegű – 417 millió forintos – kötbért követeli a konzorciumtól. A cégtársulás sem a kötbér tényével, sem a mértékével nem ért egyet, ezért a város áprilisban pert indított a 2-es építője ellen.

Vágányrapszódia

2010. március 16.: elkezdődik a terepmunka. Határidő: 2010. augusztus 18.
2010. július 14.: 20 nap csúszást engedélyez a város a sok eső miatt. Új határidő: szeptember 9.
2010. szeptember 18.: Ketyeg a napi 10 millió forintos kötbér.
2010. október 26.: A kötbérkövetelés október 30-án eléri a 417 milliós maximumot. A közgyűlés döntött: kivitelező szigorú ellenőrzés mellett folytathatja az építkezést. Új határidő: december 15.
2010. december 23.: A téli fagyok miatt leáll az építkezés.
2011. március 14.: Ismét dolgozik a kivitelező. Egy éve épül a szárnyvonal, a kivitelező szerint június végére elkészülhet.
2011. április 7.: Elindult a kötbérper a megyei bíróságon.
2011. április 10.: Fizetési nehézségekkel küzd a konzorcium egyik tagja. Leállhat az építkezés.
2011. június 21.: Újra a menetiránynak megfelelő oldalon halad a közúti forgalom.

Olvasóink írták

45 hozzászólás
  • 45. mackópajtás 2011. július 06. 11:11
    „Jó ,hogy kész lesz végre, de villamos az nincs, mint ahogy troli sem a 10-es vonalra. Vicc ez az SZKT úgy ahogy van. Semmi előrelátás...

    34. Szunyi: De mondjuk el lehetett volna vinni a tarján Bisztóig és ott belecsatlakozott volna a 3-4-es vonalba, és akkor nem kellett volna új végállomást építeni meg fordulót, és így nyertek volna ezen. DE nem is baj ,hogy nem így történt, mert az akkor még plussz 1 év legalább :D”
  • 44. magyarjan 2011. július 06. 08:48
    „Egyszer az életben lesz-e olyan építkezés, vagy felújítás, ami a tervek sze
    rint pontosan megvalósul?”
  • 43. ifj. Nagy Gábor 2011. július 05. 22:55
    „41. Ellenzéki
    "A tegnap eseti meglátásaimhoz - amik bizonyos egyén megállapításával ellentétben teljes mértékben helytállóak"

    Persze hogy azok. Ha meg mégsem, azt úgyse ismered be, hanem gyártasz újabbakat.”
  • 42. dBrown 2011. július 05. 19:56
    „41! Na akkor:

    a) Mint ahogy semelyik másik lámpáét sem.
    b) Nyilván, mivel még nincs kész. Akkor problémázz ezen, ha az átadás után is ilyen
    c) Ezzel kénytelen vagyok egyet érteni
    d) Nem, de ez így volt megtervezve. A tűzoltós kifogás meg alaptalan. Mivel a mentő és a tűzoltó is a Kossuth L. felől jön, ezért a Kisteleki utcába gond nélkül el tud jutni. A másik oldal na az már neccesebb, de még mindig megközelíthető a Szatymazi utcából. Helyzete válogatja, nem hiszem hogy fél percen múlna bármi. (Nem is beszélve arról, hogyha a Szatymazi utca felőli házhoz kell menni)
    e) Itt visszahivatkozok a b) pontra. Egyébként: ott van a másik oldalon, meg nem is használod. És hogy megnyugtassam a lelked, a díszkövek ott vannak raklapokon.”
  • 41. Ellenzéki 2011. július 05. 19:39
    „A tegnap eseti meglátásaimhoz - amik bizonyos egyén megállapításával ellentétben teljes mértékben helytállóak - néhány kiegészítést fűznék, ugyanis ma is tettem arrafelé egy kis sétát, szüleimhez menve.
    a.) a villamos pálya a Rókusi körút páratlan számozású oldaláról a TESCO magasságában van bevezetve a körút középtengelyébe, ott viszont a villamos biztonságos közlekedését elősegítő lámpa rendszernek még a nyomát sem lehet látni;
    b.) a Vértói utca-Rókusi körút találkozásánál, a Vértói utcában van egy szabálytalanul, a kereszteződésből hátrébb helyezett forgalomirányító lámpa, ami nincs eredeti helyére visszaállítva;
    c,) a Csáky utcánál és a Vértói utcánál a körút középtengelyébe van beépítve egy-egy tartóoszlop ami ezeknél az utcáknál zavarja azon gépkocsivezetők szembejövő forgalomra rálátását akik e két utcába szándékoznak balra, nagy ívben bekanyarodni, ez súlyos tervezői hiba;
    d.) a Kisteleki utcánál nem lehet keresztezni a körutat, illetve a körútról nem lehet bekanyarodni a Kisteleki utcába egyik irányból sem. Ez viszont jelentősen akadályozza esetleges tűz esetén a tűzoltók valamint komoly rosszullét esetén a mentők dolgát. Ez is egy igen komoly tervezői vagy megbízói hiba, amit még most lehet korrigálni a kőbütykök letávolításával;
    e.) a Csongrádi sugárúton nincs helyreállítva az Uniós támogatásból, pár éve épített kerékpáros út!;
    A végére, ahhoz, hogy a Rókusi körúton folyó építkezés a tervek szerinti és kiviteli megállapodás - szerződés - szerint legyen elvégezve az utolsó műveletig, beleértve a környezet helyreállítását is, nem túlzás az, hogy a várható elkészülés időpontját október, november hónapokra datáltam, főleg úgy, hogy a körúton a mai napon is zúgott zengett a légkalapács szinte egész nap, mert verték szét azt amit tavaly lebetonoztak!
    Az, hogy ez az építkezés így alakult én úgy gondolom, hogy nem is kis felelősség terheli azt illetve azokat a személyeket akik ennek a cégnek a pályázatát hirdették ki nyertesnek!
    Tovább menve helytelen volt a határidő megállapítása is mert ez az építési technológia amit itt alkalmaztak nem végezhető el hat hónap alatt!”
  • 40. Ellenzéki 2011. július 05. 19:13
    „Hogy annak a titokzatos ifj.Nagy Gábornak is tetsszen:
    " ... A Kossuth Lajos sugárúti füvesített pálya lesz... "
    Igen, valóban, tegnap kifelejtettem a "g" betűt!
    Borzasztó nagy hiba, de sajnálom, hogy aki szóvá tette nem értette, no, mindegy nem vagyunk egyformák!
    Úgy csinál ez az emberke mintha még soha nem hibázott volna!
    Szerintem - nem a személyeskedés végett - a helyett, hogy a hibát kenné mások írásában jobban tenné ha a kerékpárosok KRESZ tudásának bővítésével foglalkozna!
    Mert ugye abban aztán bőven van hiba!”
  • 39. kicsibubi 2011. július 05. 18:23
    „Vasalják be rajtuk, nem kell kifizetni őket! Miért kell olyat vállalni,
    amit nem tudnak teljesíteni??? Érdekes ha nagy a kötbér akkor már tudnak dolgozni addig miért nem?”
  • 38. szpalika 2011. július 05. 15:33
    „Az első index topikos találgatások, tervezések még Csillag térig való villamossal is voltak. A helyzet az, hogy Szegeden az összes sín elavult volt, így nem tudtak csak új építésre pénzt kérni.
    A 10-es troli, 8-as hosszabbítás évtizedes adósság volt, az SZKT-s buszok átadása kapcsán emlegették ezt a cserét.

    Ha most végre kész lesznek, és átadásra kerülnek ezek a viszonylatok, akkor utána a város tömegközlekedése át fog alakulni. Meg kell vizsgálni, hogy milyen átrendeződések lesznek, és milyen esetleges új vagy módosított viszonylatra lesz szükség.”
  • 37. macs 2011. július 05. 11:20
    „24. andreasz,
    csak érdekességként. Miskolc sétáló utca.
    http://hampage.hu/trams/miskolc/P0009147.jpg”
  • 36. macs 2011. július 05. 11:15
    „A vonalon, ha jól láttam csehek dolgoznak, mivel a konzorcium, mely a munkát elnyerte, vezető cége a cseh OHL ZS a.s., további két tagja a Középszolg Kft. és a Kelet-Út Kft. Miért csak ők dolgoznak? Mi lett a magyar társakkal? Vagy lemaradtam valahol? :-)”
  • 35. kutyuka 2011. július 05. 10:43
    „3 km 16 honap alatt???Tobb kerdesem nem is lenne,ez magaert beszel. szegyelje magat mindenki,aki ebben reszt vett!”
  • 34. szunyi 2011. július 05. 10:17
    „28,31

    Amit én tudok:
    1, a Csongádin baromi drága lett volna átvinni (rengeteg bonyás közműcsere sacc/kb 1 milliárd Ft)
    2, kicsi az utas forgalom ( a JAS ról kevesen mennek Tarjánba és vica versa, ahhoz képest, hogy mennyien mennek a belváros felé). Erre az utasforgalomra optimálisabb a busz (villamos 1000Ft/km, busz 500Ft/km), éppen ezért az EU nem támogatta volna (megtérülés kicsi) saját pénzből meg nincs meg az a + 2-3 milliárd FT”
  • 33. alex007fl 2011. július 05. 10:11
    „Itt a korlátot mikor kívánják helyreállítani?

    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/rendorsegi_auto_balesete_a_dugonics_teren/2180375/

    Tudom ez nem ide tartozik, de ha majd valaki véletlenül egy jármű elé esik, akkor meg majd megy az egymásra mutogatás.”
  • 32. hahaha62 2011. július 05. 09:48
    „HELYES MIÉRT ÉPPEN EZ VÁLTOZNA HUNNIÁBAN ?????????”
  • 31. kispacni 2011. július 05. 08:51
    „28.

    Én is ezt kérdeztem, de lehurrogtak. Az egész villamosnak csak akkor lett volna értelme szerintem is. Ráadásul akkor lehetett volna körjárat, ami valóban szinte az összes Felsővárosi buszjáratot kiváltotta volna.”
  • 30. bánki 2011. július 05. 08:18
    „Műszakilag és forgalomtechnikailag értelmetlen beruházás.

    Ennyi erővel piramist is építhetnénk EU-s pénzekből.”
  • 29. ozikS 2011. július 05. 08:11
    „Azt a 417 milliós kötbért ki fogja kifizetni ? Senki !
    Nem lesz valaki kifizetve (természetesen nem a fő vállalkozó) ,aztán jön a sínfelszedés,megálló bontás, ki fizet kinek.
    Szóval benyeli az önkormányzat, mert ennyi cirkusz bőven elég volt.”
  • 28. DomeSL 2011. július 05. 08:10
    „Valaki azt is mondja már el, hogy miért nem a József Attila sgt-ig megy.
    Ekkora baromságot. Elképesztő.”
  • 27. papsajt 2011. július 05. 07:37
    „és hány ki nem fizetett vállalkozás lesz itt megint.”
  • 26. joy 2011. július 05. 05:44
    „Az nem munkáslétszám, ha egy 2,7 km-es tujapálya építésén 1-2 tucat ember szédeleg.

    Hun vannak a polkák?
    A 10-es troli járműveiről mi hír?”
45 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

˝Többen is elférnénk, ha nem lenne ennyi béna!˝

Mindenki vágyik az ingyenesre. Különösen az ingyenes rakparti parkolásra. Ám ha valaki lustán áll meg, több autó elől is elveszi a lehetőséget. Tovább olvasom