Délmagyar logó

2017. 06. 24. szombat - Iván 19°C | 33°C Még több cikk.

Vettel rajt-cél győzelem a Malajziai Nagydíjon

Eső nélküli, de a végletekig izgalmas futamon Vettel újabb rajt-cél győzelmet aratott Button és Nick Heidfeld előtt Sepangban. Hamilton és Alonso a nagy vesztes.
Az időmérő edzésen az utolsó pillanatokban aratott Vettel-siker után nagy volt a találgatás, folytatódik-e a Red Bull-fölény.

A rajt előtt fél órával már alig 10km-re volt a mozgó esőzóta, így szinte biztos volt, hogy az idei futamot is eső fogja tarkítani.

A pálya érdekessége, hogy a versenyzők nem a bal, hanem a jobb oldalról rajtolnak, amire a Pirelli gumik miatt volt szükség, hiszen nagyobb darabok válnak le belőle, így a törmelék a pálya szélére kerül.

Vettel kiválóan kapta el a rajtot, Hamilton küzdött a 2. helyen, de az első kanyar után a két Renault érkezett kívülről, Heidfeld fel is jött a 2. helyre. Webber sokat vesztett, a 9-10. helyen tanyázott. Vettel, Heidfeld, Hamilton, Button, Petrov, Massa, ALonso, Schumacher, Webber, Kobajasi volt az első tíz sorrendje a 3. kör után. A 4. körét kezdte Barrichello, amikor hátsó defektet kapott, így elég gyorsan ki kellett jönnie a boxba.

Vettel kiválóan kapta el a rajtott, csakúgy, mint a két Renault. A nagy vesztes Webber volt, 7 helyet esett vissza. Fotó: Getty Images
Vettel kiválóan kapta el a rajtott, csakúgy, mint a két Renault. A nagy vesztes Webber volt, 7 helyet esett vissza.
Fotó: Getty Images

Petrov izgulta túl magát, Massa és Alonso is el tudott menni mellette. Mark Webber nagy gondban volt, ugyanis KERS híján Kobajasi simán autózta körbe az ausztrál.

A 11. körben Webber kezdte meg a kerékcserét, megint lágy gumit kapott csakúgy, mint 2 körrel később Hamilton is. Az első körökben Vettelnek és Schumachernek is rászóltak a fülére, hogy rövidesen esőre lehet számítani. Talán ezért preferálták az elején a lágy gumikat.

A 14. körben Massa, Button és Vettel is kijött kerékcserére, de már csepergett az eső a pálya egyik részén. A McLaren még türelmes volt, de a 15. körben Schumacher is kijött, de csak a 16. helyre jött vissza.

Barrichello hátsó defektje közvetlen a boxutca bejárata után jött, így egy kört kellett mennie 3 keréken. Fotó: AP
Barrichello hátsó defektje közvetlen a boxutca bejárata után jött, így egy kört kellett mennie 3 keréken.
Fotó: AP

19. körben Buemi kapott büntetést, ugyanis gyorsan hajtott a boxban. Az eső továbbra is csak szemerkélt, de még a verseny felénél se jártunk. A 20. körben  Vettel és Hamilton között 5 másodperc volt a különbség, Alonso 3.3, Button 2.9, Heidfeld 2, Webber 3.4, Massa 0.6 másodpercre volt az előtte haladótól.

A 22. körben  Massa előzte meg Webbert, Vettel előnye az élen 5 másodperc alá csökkent.  3 körrel később Hamilton jött ki kerékcserére, kemény keveréket kapott. A hátránya Vettel képest pedig már 4 másodperc alá csökkent a kiállás előtt. Vettel egy körrel bírta tovább, de neki megint slicket raktak fel.

Vettel, Massa, Hamilton, Button, Petrov, ALonso, Webber, Heidfeld, Schumacher a pontszerzők névsora a 27. körben, de Massa ekkor jött ki a boxba Petrovval együtt. Kobajasi előzte meg Schumachert, kis külön csatát vívtak hátul, de a japán olyan gyorsan hagyta ott a többszörös világbajnokot, hogy az inkább ki is jött a boxba.

Vettel jól tartotta magát az élen, KERS nélkül is. Fotó: Getty Images
Vettel jól tartotta magát az élen, KERS nélkül is
Fotó: Getty Images

Vettel érdeklődött a mérnököktől, hogy használja-e a KERS-t, de nem engedik. A McLaren viszont rámondta Button fülére, hogy a Red Bull nem tudja használni a KERS-t. A rajtnál még működött, Webber viszont akkor sem tudja. Egy körrel később Vettel megismételtette a mérnökével az üzenetet, de megint azt a választ kapta, hogy ne használja, majd mondják, hogy mit mit csináljon.

A McLarenek viszont nagyon közel voltak, de a különbség stagnált. Viszont Vettelnek és Buttonnak kemény gumival kellett befejezni a futamot, Hamiltonnak viszont lággyal.

Button jól taktikázott és jó volt az autó, a dobogó nem volt veszélyben. Fotó: Getty Images
Button jól taktikázott és jó volt az autó, a dobogó nem volt veszélyben.
Fotó: Getty Images

Webber a 33. körben állt ki az újabb cserére, 23 körre kellett megspórolnia a kemény keveréket.

Hamilton nagy lehetőséget bukott el, kemény gumival nem tudott kint maradni a 38. körnél tovább, és megint kemény keveréket kapott. A kiállás is 7 másodpercig tartott. Ha 8 körrel tovább maradt volna kint, és megkapja a lágyat, a győzelmi esélyei sokszorosára nőttek volna.

A 42. körben Schumacher nézett szét a pálya szélén, már ideje lett volna kijönnie kereket cserélni. Webber negyedik alkalommal is kijött, nem bírta végig a kemény keverék. Hamilton és Alonso csatázott a 3-4. helyen, Alonsónak  hátsó szárnya nem működött, de így is egy kör alatt 1 másodpercet hozott rajta. Viszont nem tudta körbeautózni az angolt. Addig kakaskodtak, amíg Alonso nekiment Hamiltonnak, Alonso első szárnya le is tört, jött is boxba. A nagy igyekezetnek meglett az ára, a dobogó helyett maradt a pontszerző hely. AZ viszont kisebb csoda volt, hogy Hamilton defekt nélkül megúszta.

10 körrel a vége előtt Vettel 8 másodperces előnnyel haladt az élen, a kemény keverékkel sem volt veszélyben a pozíciója. Webber és Massa is egymásnak esett, a brazil csak kacsázással tudta feltartani az ausztrált. De így se sokáig.


VIlágbajnokok egymásnak gratulálnak: Vettel a futamgyőztes, Button a második. Fotó: Getty Images
VIlágbajnokok egymásnak gratulálnak: Vettel a futamgyőztes, Button a második.
Fotó: Getty Images

Button a 2. helyen a szinte lehetetlennel küzdött, ugyanis rádión bemondták, kemény keveréken se tudtak 16 körnél többet menni a versenyzők, neki most 19-et kellett volna megcsinálni.

A Lotus Renault Ausztrália után újabb bronzot zsebelt be, Hamiltont Heidfeld simán hagyta ott. Az angolnak még a 4. hely sem volt biztos, főleg az után, hogy a pályán se tudta tartani az autót, így Webber is elment mellette. 3 körrel a vége előtt még kijött a boxba...Az ő versenyének is annyi lett. Petrov se tudta befejezni a versenyt, az 54. körben elhagyta a pályát, a rázókő viszont magasra feldobta a Renault-t, a kormány a kezében maradt, így a pálya másik oldalán tudott csak megállni. Eső nélkül az utolsó pillanatokig is izgalmas volt a verseny.

Vettel, Button, Heidfeld, Webber, Buemi és Massa az első hat sorrendje. A Lotus Renault újabb bravúrral szerezte meg a bronzot, ezúttal azonban nem Petrov. Vettel rajt-cél győzelmével zsinórban másodjára nyert Sepangban.

Button, Vettel és Heindfeld a dobogón. Fotó: AP
Button, Vettel és Heindfeld a dobogón.
Fotó: AP


MALAJZIAI NAGYDÍJ, VÉGEREDMÉNY 

1.  Sebastian Vettel  német  Red Bull-Renault  1:37:39.832
2.  Jenson Button  brit  McLaren-Mercedes  
3.  Nick Heidfeld  német  Renault  
4.  Mark Webber  ausztrál  Red Bull-Renault  
5.  Felipe Massa  brazil  Ferrari  
6.  Fernando Alonso  spanyol  Ferrari  
7.  Lewis Hamilton  brit  McLaren-Mercedes  
8.  Kobajasi Kamui  japán  Sauber-Ferrari  
9.  Michael Schumacher  német  Mercedes  
10.  Paul di Resta  brit  Force India-Mercedes  
11.  Adrian Sutil  német  Force India-Mercedes  
12.  Nico Rosberg  német  Mercedes  1 kör h.
13.  Sebastien Buemi  svájci  Toro Rosso-Ferrari  1 kör h.
14.  Jaime Alguersuari  spanyol  Toro Rosso-Ferrari  1 kör h.
15.  Heikki Kovalainen  finn  Lotus-Renault  1 kör h.
16.  Timo Glock  német  Virgin-Cosworth  2 kör h.
17.  Vitalij Petrov  orosz  Renault  4 kör h., kicsúszott

FELADTÁK
Vitantonio Liuzzi - Hispania-Cosworth  46 megtett kör
Jerome D'Ambrosio - Virgin-Cosworth  42
Jarno Trulli - Lotus-Renault  31
Sergio Pérez - Sauber-Ferrari  23
Rubens Barrichello - Williams-Cosworth  22
Narain Karthikeyan - Hispania-Cosworth  14
Pastor Maldonado - Williams-Cosworth  8

A VB ÁLLÁSA 

1.  Sebastian Vettel  2  2  2         50
2.  Jenson Button  –  1  2            26
3.  Lewis Hamilton  –  1  2           24
4.  Mark Webber  –  –  2             22
5.  Fernando Alonso  –  –  2        20
6.  Felipe Massa  –  –  2              16
7.  Nick Heidfeld  –  1  1             15
7.  Vitalij Petrov  –  1  1             15
9.  Kobajasi Kamui  –  –  1           4
9.  Sebastien Buemi  –  –  1         4
11.  Michael Schumacher  –  –  1  2
11.  Adrian Sutil  –  –  1               2
13.  Paul di Resta  –  –  2             2

 KONSTRUKTŐRÖK

1.  Red Bull-Renault              72
2.  McLaren-Mercedes           50
3.  Ferrari                            36
4.  Renault                           30
5.  Sauber-Ferrari                  4
     Toro Rosso-Ferrari            4
7.  Force India-Mercedes        4
8.  Mercedes                         2

Sebastian Vettel: A rajt nagyon fontos volt, de sikerült jól elkapnom. A tükörből láttam, hogy jönnek a Lotusok, de tudtuk uralni a helyzetet. Nem tudtam, hogy Lewis Hamiltonnal mi történt, de meglepően könnyű volt a futam. A KERSet a rajtnál tudtam használni, amikor megnyugtató volt az előny, akkor már nem okozott gondot, hogy ki kellett kapcsolni, de a végére mégis visszajött. Ezen még dolgoznunk kell.

Jenson Button: Igazság szerint eléggé zavarbaejtő verseny volt, a gumiválasztással küzdöttünk, melyiket, mennyi időre érdemes feltenni. A kemény keverékkel jobb volt a tapadásom. A csapat mondta, hogy óvatosan bánjak a gumikkal, versenyzőként viszont az hajt, hogy utolérd és megelőzd az előtted haladót. De nagyon jó volt 18 pontot szerezni.

Nick Heidfeld: Nagyon jó volt a rajt, a 6. helyről indultam, és azt vettem észre, hogy Sebastiannal küzdök az elején, de gyorsabb volt nálam. Szerencsés voltam a versenyen, és fantasztikus, hogy a Lotus Renault-nak a 2 futam után a második bronzérem is összejött.

Olvasóink írták

  • 2. emoni88 2011. április 10. 18:02
    „Mathiasking!

    Ez a sport máár rég nem arról szól, hogy ki milyen vezető, illetve csak nagyon kis százalékban. Nagyot nyom a lattba hogy a mérnökök mit tesznek alád (és mennyiből)...”
  • 1. Mathiasking 2011. április 10. 16:17
    „Nem vagyok lelkes öröm ünnepeltje ennek a <moderálva> akinek a győzelme nem a saját teljesítménye, hanem egy jó csapat illetve egy kiváló szerkezet a valódi győztese. Véleményem az, hogy ezt az autót Sergio Pérez vezetné, akkor az Ő feneke alatt is első lenne. Rimánkodtam egy kiadós felhőszakadásért, de nem hallgattatott meg az imám. Remélem lesz néhány verseny amikor esőben kell tudni majd vezetni, akkor mi lesz a verseny befutó sorrendje. <moderálva>”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Malajziai Nagydíj: Vettelé a pole pozíció Sepangban

A McLaren Mercedesek végig vezettek Sepangban, nyomukban a két Red Bullal. Az utolsó másodpercben… Tovább olvasom