Masterfoods Hungary Kft.: Erősödhet a versenyszemlélet

A pozitív példák hangsúlyozása, az inspiráció és a versenyszemlélet erősítése miatt döntött úgy a csongrád-bokrosi Masterfoods Hungary Kft., hogy támogatja lapunk kezdeményezését a Délmagyarország Presztízs Díj létrehozására.
Mayer Zsolt: Minden segítséget meg kell adni a feltörekvő vállalkozásoknak, hogy érvényesülni tudjanak Fotó: Bíró Dániel

Mayer Zsolt, a társaság külkapcsolatokért felelős igazgatója szerint nincs recept az üzleti sikerre, de ez a díj ösztönözhet a hosszú távú eredményességre.

Mint ahogy az elmúlt évtizedben megszokhattuk, a karitatív tevékenységre is fogékony Masterfoods ismét felkarolta lapunk kezdeményezését. A Délmagyarország és a Délvilág által életre hívott Presztízs Díj alapítói közé felsorakozott bokrosi cég 1993-ban a helyi termelőszövetkezet malmában néhány tucat dolgozóval kezdte működését, mára 600 fős létszámmal Európa legnagyobb állateledelgyárává fejlődött. A kezdetben csak szárazeledeleket előállító társaság a kilencvenes évek végén kiegészítő táplálékok gyártásával bővítette termékskáláját. A jutalomfalatkáknak is nevezett portéka népszerűsége úgy a külföldi piacokon, mint hazánkban rohamosan növekedett, így idén már Bokrosról a világ 43 országába, az unió tagállamain kívül Távol-Keletre, Japánba és Kanadába is exportáltak termékeket.

– Megkeresés útján jutott el hozzánk a Pezstízs Díj alapításáról szóló kezdeményezés híre, s mivel a szándék dicséretes volt, melléálltunk az ügynek – nyilatkozta lapunknak Mayer Zsolt, a vállalat külkapcsolatokért felelős igazgatója. – Csongrád megye, illetve az egész dél-alföldi régió vállalkozásai számára pozitív példát szeretnénk nyújtani azzal, hogy – mint a térség egyik kimagasló gazdasági szereplője – részt veszünk egy ilyen elismerés létrehozásában. Hozzá kell tennem, a tárgyalások során kikötöttük, hogy a döntéshozatalt egyáltalán nem szeretnénk befolyásolni, azt teljes egészében a lapra bízzuk. Úgy gondoljuk, minden segítséget meg kell adni a feltörekvő kis- és középvállalkozásoknak, hogy érvényesülni, fejlődni tudjanak, hogy eredményeik híre eljusson a nyilvánossághoz, hiszen receptet továbbra sem tudunk szolgáltatni az üzleti sikerhez, viszont inspirálást igen. Erre lesz jó lehetőség a Presztízs Díj, amely remélhetőleg a versenyszemlélet erősödésében is fontos szerepet játszik majd. Másrészt érdemes tudni, kik azok, akik a legtöbbet fejlődtek, ezzel is választ adva a magyar gazdaság fejlődését vitató kétkedőknek.

Mayer Zsolt hozzátette: „Jó példával élen járni ösztönző lehet a próbálkozók számára, ezért egy bennünket érintő, friss elismerést kell megemlítenem. A napokban értesültünk róla, hogy a Figyelő című magazin felmérése szerint a legnagyobbat fejlődő cég volt 2003-ban a Masterfoods, s ezzel bekerültünk Magyarország 200 csúcsvállalata közé. Mi is hasonló sikereket kívánunk a Presztízs Díjra pályázóknak”.