2020.10.30. 17:47
A válság ellenére is épülnek járdák Makón – Galéria
A végéhez közeledik Makón az idei járdaépítés. Ezúttal ilyen munkát a város teljes egészében önerőből nem tudott finanszírozni a gazdasági válság miatt – közmunkások csinálják.
Folyik a munka a Hajnóczy utcában.
Fotó: Szabó Imre
– Nagyon jó, hogy végre megcsinálták előttünk a járdát – mondta a Hajnóczy és Martinovics utca sarkán lakó Kovács János.
– A régi már hepehupás, balesetveszélyes volt, több helyen felnyomták a fák gyökerei. Az új ezzel szemben tükörsima és még szép is – tette hozzá.
Tavaly 160 milliót költöttek rá
Az idei makói járdaprogram, amelynek egyik terepe az imént említett két utca, a végéhez közeledik. Mint korábban megírtuk, az önkormányzat az elmúlt években saját forrásból évente több mint 100 milliót költött járdák építésére, felújítására; tavaly például 160 milliót, amit a választókerületek között egyenlő arányban osztották el, a munkát 8 helybeli vállalkozó végezte el.
A felújítás 33 utcát érintett és 7 kilométernyi járda készült el, újult meg. Az önerős járdaépítést csak kiegészítette a közmunkaprogram keretében folyó hasonló beruházás.
A válság ellenére is épülnek járdák Makón. Fotók: Szabó Imre
Most közmunkások építik
Idén a város által finanszírozott járdaépítés a járványhelyzettel együtt járó gazdasági válság, a megcsappant helyiadó-bevételek miatt elmaradt, a szokásosnál viszont sokkal többet építettek a közmunkások.
Varga Ferenc városüzemelési tanácsnok lapunknak elmondta, a helyszíneket ezúttal is egyeztették az egyéni körzettel rendelkező önkormányzati képviselőkkel. A beruházás 2 ezer 500 négyzetméternyi járdát érint 11 helyszínen és ennek értéke piaci áron számítva 54 millió, amihez 10 milliós önerőt ad az önkormányzat.
A fele már kész
A munkát a Makói Szolgáltató Zrt. koordinálja a városháza műszaki irodájával együtt. Fekete Tibor divízióvezető-helyettes azt mondta, eddig három utca készült el teljes egészében: a Hunyadi, a Kelemen László és a Tömörkény utca egy-egy szakasza.
Hátra van még a Virág, a Hajnóczy és a Mészáros utcai építkezés befejezése. Ez utóbbi az egyetlen, ahol öntött beton járda épül, a többi mind térköves, 120 centiméter szélességben. Az önerőre azért volt szükség, mert a járdaépítést előkészítő gépi munkák elvégzésével külső céget kellett megbízni.