2021.11.25. 17:07
Stratégiai cél, hogy minden autópálya érjen el az országhatárig – Fotók
Stratégiai cél, hogy minden autópálya érjen el a határig, valamennyi megyeszékhely megközelíthető legyen 2-szer 2 sávos úton – hangzott el a XXII. Nemzetközi Közlekedési Konferencián. A szegedi rendezvényen a városiasodás növekedéséről és arról is szó esett, hogy ez miképp érinti a vállalkozásokat.
Fotó: Karnok Csaba
Fotó: Karnok Csaba
A „Fejlesztési irányok a közforgalmú közlekedésben” téma köré szerveződő kétnapos eseményen Kőkuti Attila, a Csongrád-Csanád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke beszélt a városiasodás növekedéséről, amit a közlekedésnek is „le kell követnie”. Megjegyezte, döntő változások előtt áll a közlekedés, ami a vállalkozások szempontjából is fontos, hiszen érdemes tudniuk, hogy milyen az alkalmazottaik mobilitása. Nagy Sándor, Szeged városfejlesztési alpolgármestere azt hangsúlyozta, hogy az önkormányzat egyik legfontosabb szolgáltatása, egyben legnagyobb kihívása a közösségi közlekedés biztosítása, ami egy Szeged méretű település életében rendkívül fontos.
A közlekedés jövője címmel Borbélyné Szabó Ágnes, az Innovációs és Technológiai Minisztérium főosztályvezetője tartotta a konferencia nyitó előadását. Emlékeztetett, hogy 175 éve járnak a vonatok, a hajók még régebb óta és az autók is több mint 100 éve. A jövőről szólva elmondta, az M0-s autóút körül lesz még két kör, a nagyobb sugarú Kecskemétnél érinti, keresztezi majd az M5-öst. A sugárirányú utak jórészt ugyanis rendben vannak, a jövő feladata a körköröseké, hogy ne kelljen feleslegesen érintenie Budapestet a forgalomnak.
Stratégiai cél, hogy minden autópálya érjen el a határig, valamennyi megyeszékhely megközelíthető legyen 2-szer 2 sávos úton.
Stratégiai cél, hogy minden autópálya érjen el az országhatárig. Fotók: Karnok Csaba
Beszélt a ZalaZone programról, az önvezető autós tesztpályára méltán büszke az ország.
Ezt követően a Mobilitáspolitikai és Közlekedési Főigazgatóság képviseletében Nagy Gábor online kapcsolódott be a programba és prezentáció kíséretében beszélt a fenntartható és intelligens mobilitási stratégiáról, az európai közlekedés időtálló pályára állításáról. Őt Hesz Gábor, a Magyar Közút fejlesztési és felújítási igazgatójának helyzetképe követte.
A Csongrád-Csanád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, az Enterprise Europe Network-Szeged, a Közlekedéstudományi Intézet, valamint Egyesület közös szervezésében megvalósuló program kísérőrendezvénye Bánffi Tibor 20. századi járművekről készült tablóit tekinthették meg a konferencia résztvevői.