Délmagyar logó

2018. 12. 19. szerda - Viola -9°C | 1°C Még több cikk.

Péntekig ingyenes a tömegközlekedés Szegeden

Szeged - A levegőben mért szálló por koncentrációja az utóbbi két napban Szegeden is elérte a riasztási küszöbértéket. A városban hétfőtől január 16-án 24.00 óráig a város közigazgatási területén belül ingyenesen utazhatunk a közösségi közlekedési járműveken.
Szegeden is szmogriadót rendeltek el a magas szálló por koncentráció miatt. Az autóforgalmat nem korlátozzák, ám ingyenes lesz a tömegközlekedés péntekig. Ezzel akarják elősegíteni, hogy autó helyett, inkább a közösségi közlekedést válasszák a szegediek.

Szegeden is elérte a a risztási értéket a levegőben mért szálló por koncentrációja, ezért hétfőn bizottsági ülésen döntöttek a szmogriadó miatti intézkedésekről - tájékoztatott közleményében a szegedi polgármester.

A bizottsági ülés után elrendelték, hogy hétfőtől a város közigazgatási területén belül ingyenes legyen a tömegközlekedés egészen január 16-án éjfélig. Ezzel segítenék elő, hogy autó helyett a közösségi közlekedést vegyék igénybe az emberek. Ugyancsak hétfőtől tilos a szabadtéri tűzgyújtást, illetve olyan anyagok égetése, olvasztása, melyek káros anyag kibocsátással járnak.

Tilos továbbá a bölcsődékben, az óvodákban és az általános iskolákban a gyerekek szabad téri levegőztetése, illetve bármely szabadtéri foglalkoztatás.

A polgármester a személygépjármű forgalom korlátozását nem rendelte el, mivel a szálló por koncentrációja Szegeden mindössze 20-30 százalékkal haladja meg a riasztási küszöbértéket.

A polgármester hivatalos levélben kéri az illetékes minisztériumot, hogy a meglévő mellett még egy mérőállomás állítsanak fel. A város vezetője szerint erre azért van szükség, mert az egyelten mérőállomás a legmagasabb légszennyezettségű területen van, és egy másik felszerelésével reálisabb képet lehetne kapni Szeged levegőjének minőségéről.

Botka László polgármester vasárnap azt mondta, hogy a riasztási határértéket vasárnap reggel lépte át a légszennyezettség a városban, de mivel ez a szint nem tartott sokáig, komolyabb intézkedésre nem volt szükség. Így aznap szmogriadót sem rendeltek el.

Európa legszigorúbb szmogrendelete a magyar, tavaly ősz óta hatályos. Eszerint szmogriadó van, ha két egymást követő napon a szálló por mennyisége köbméterenként eléri a 100 mikrogammot, és az időjárási helyzet javulása sem várható. A rendelet egy alacsonyabb tűréshatárt is megszab: a tájékoztatási fokozat 75 mikrogramm köbméterenként.

Olvasóink írták

99 hozzászólás
  • 99. dova 2009. január 14. 23:15
    „Szerintem meg ismét egy látszatintézkedés.
    Nem hiába. Cirkuszt és kenyeret a népnek!”
  • 98. spiler 2009. január 14. 09:03
    „SZERINTEM JÓ ÖTLET!”
  • 97. flexsnake 2009. január 14. 08:09
    „94. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2009.01.13. 16:38
    ,,Tévedés, a hídpálya 8 méter széles, a 2×3,25-ön (az 1,5-ös kerékpársáv mellett) pedig nemcsak autók, de buszok is elférnek egymás mellett."
    Sőt, mindjárt 4 is!A probléma viszont az hogy a járda hiába kisebb, attól a hely nem lesz több.Te valami nagy városfejlesztő lehetsz mert látom neked így a jó minden ahogyan van.Jó neked, irigyellek :D

    ,,A jegyért/bérletért meg csak viccből kell fizetni a tényleges használóknak, igaz? ;-)"
    Igaz.Mivel a jegyek ára csak egy részét fedezi a fenttartásnak, a többit a város fizeti.

    ,,Meg kezelni és élvezni pl. az asztmát, allergiát, ami nyilván a hülye növényektől van és a légszennyezésnek köze sincs hozzá, hát persze... :-)"
    Az attól van hogy nem bicikliznek a fagyban :D
    Nem autóban kapnak mindenféle bajt hanem attól hogy az autók ontják a füstöt azok pedig kifelé nyomják, nem befelé.Nem bírná el az szkt ha mindenki buszozna meg trolizna.Több jármű kellene ahhoz.”
  • 96. hazaffy 2009. január 13. 20:09
    „"Nem kell a biciklisre figyelni, megelőzni stb."
    Ez szerintem tévedés. Éppen úgy kell figyelni a kerékpársávon haladó kerékpárosra is, mint a közlekedés bármely más résztvevőjére. Kicsit talán még jobban is, mert néhány kerékpáros igazán meglepő mutatványokra is képes.”
  • 95. ifj. Nagy Gábor 2009. január 13. 16:44
    „90. katcsi 2009.01.13. 13:27
    "szeritem olcsóbb mondjuk 3 gyereket összeszedni , és menet közbe kirakni a suli elöött /meg mondjuk az anya, miint a 4 bérletet megvenni/"

    Meg kezelni és élvezni pl. az asztmát, allergiát, ami nyilván a hülye növényektől van és a légszennyezésnek köze sincs hozzá, hát persze... :-)”
  • 94. ifj. Nagy Gábor 2009. január 13. 16:38
    „88. flexsnake 2009.01.13. 12:35
    "A belvárosi hídon vagy régi hídon a kerépárút egy nagy hülyeség.Az a híd arra épült hogy két autó elférjen egymás mellett.Nincs több hely"

    Tévedés, a hídpálya 8 méter széles, a 2×3,25-ön (az 1,5-ös kerékpársáv mellett) pedig nemcsak autók, de buszok is elférnek egymás mellett.

    "Az egész városban szar a kerékpár útm ami valójában nem is az.Hiszen a legtöbb rész a járdából vagy úttestről festéssel leválasztott terület.És tessék jól figyelni: erre a rengeteg építési költséget felemésztő válalkozásra valaki fel is vett egy csomó pénzt."

    Konkrétan a most lezajlott fejlesztésekben volt azért rengeteg tényleges építés is (Kereszttöltés utca, Negyvennyolcas utca, Tompai kapu út, Fő fasor, Irinyi utca, Vár utca). A járdából leválasztással ellentétben az útból leválasztás lehet jó (kerékpársáv és nem kerékpárút formában), de azt is meg lehet sz@rul csinálni...

    53. flexsnake 2009.01.12. 19:09
    "Nekem vastüdőm van. De miért nem lehet mindig ingyenes a közlekedés?Hiszen a közlekedést az adóból tartják fent amit meg egyébként mindenki fizet."

    A jegyért/bérletért meg csak viccből kell fizetni a tényleges használóknak, igaz? ;-)”
  • 93. ifj. Nagy Gábor 2009. január 13. 16:03
    „64. szegedifiú 2009.01.12. 20:25
    "Ekkora nagy baromságot már régen olvastam: "A kerékpátút is az autósok közlekedését könnyíti."

    Pedig az állítás folyópályán (azaz kereszteződések között) mindenképpen igaz. Nem kell a biciklisre figyelni, megelőzni stb.

    "Ahogy kerékpárút lett kijelölve (felfestve) a Csongrádi sgt-n és a Kossuth L. sgt. Nagykörút-Pláza közötti szakaszán az 100% hozzá NEM értésről árulkodik! Akik ezeket használják, állandó életveszélyben kerekeznek! Na és a Régi Hídon közlekedők is!
    Amikor autózom, mindig attól rettegek, alám esik egy kerékpáros. Na nem őt sajnálnám (megérdemelné), hanem az azt követő tortúrát, szankciót!"

    A közlekedés veszélyes üzem. Azonban feltételezésedet nem minden esetben támasztja alá baleseti statisztika. A hídon tíz éve járok naponta, és nem látom, hogy folyton helyszínelnének a rendőrök. Az utolsó mondat meg finoman szólva is szalonképtelen, főleg ha arra gondolsz, hogy a kerékpáros a rosszul tervezett infrastruktúrát is köteles használni, amiről ő aligha tehet, hogy rosszul tervezett...

    "Szóval: az összes szegedi kerékpárutat MEG KELLENE SZÜNTETNI!
    Mindenki autózzon vagy tömegközlekedjen!"

    Az első mondatból nem következik a második. :) Hanem az, hogy kerékpározzon az úttesten. Ez nem is lenne rossz, csak sok biciklis nem merné megtenni, pedig korántsem olyan veszélyes, amilyennek az autóból, buszból látszik, vagy elképzelik az emberek.”
  • 92. Giga 2009. január 13. 15:33
    „"január 16-án 24.00 óráig ,tehát pénteken is, ugye? Én buszra szálltam, és a családom is így tett. A 90-es buszon mondta a sofőr,hogy péntekig ingyenes, tehát péntek már nem."

    A péntek 24 óra az nem csütörtök éjfél, hanem péntek éjfél, azaz még pénteken is ingyenesnek kéne legyen! Az ostoba buszsofőrtől nem is csodálom, hogy nem sikerült értelmes választ kapni.”
  • 91. pille 2009. január 13. 13:38
    „Kedvesifj Nagy Gábor!S zerintem meg nincsen igazad, csak abban, hogy az autósok nem fogják letenni az autóikat,-kivéve1-2-! többi hozzászólásomat továbbra is fenntartom.Megkérdeztem az egyik buszsöfőr ismerősömet, hogy véleménye szerint, többen voltak-e az utasok reggel,munkába menet. A válasz a következő volt:" ne röhögtess,az autós, az autós"”
  • 90. katcsi 2009. január 13. 13:27
    „szeritem olcsóbb mondjuk 3 gyereket összeszedni , és menet közbe kirakni a suli elöött /meg mondjuk az anya, miint a 4 bérletet megvenni/”
  • 89. flexsnake 2009. január 13. 12:38
    „gardista33

    Persze, nyáron meg azért mennek autóval mert meleg van és a klima jó a kocsiban...
    Azért használnak autót mert kényelmesebb mint várni a buszokra, vagy gyalogolgatni.Kényelemből.”
  • 88. flexsnake 2009. január 13. 12:35
    „De, szavazókorú vagyok :D

    Előre szólok hogy nem használtam még a szegedi kerékpárutakat mert mikor én tekertem még olyanok nem voltak.
    A belvárosi hídon vagy régi hídon a kerépárút egy nagy hülyeség.Az a híd arra épült hogy két autó elférjen egymás mellett.Nincs több hely,a hídat nem lehet csak úgy szélesíteni.Az egész városban szar a kerékpár útm ami valójában nem is az.Hiszen a legtöbb rész a járdából vagy úttestről festéssel leválasztott terület.És tessék jól figyelni: erre a rengeteg építési költséget felemésztő válalkozásra valaki fel is vett egy csomó pénzt.Amit megoldanánk egy vödör festékkel azt megoldják 5milliobol ugyanúgy egy doboz festékkel.A járdák-kerékpárutak használhatatlanok.A közutakat állandóan javítják, járdát még soha nem kezdtek neki felújjítani.Az tele van lyukakkal, árkokkal és ember legyen a talpán aki ki nem töri a lábát.Télen belemegy a víz, a fagy szétrepeszti, a tavasz kiolvasztja és senkinek nem jut eszébe hogy azon gyalogosok néhol biciklisek közlekednek.Babakocsikról nem is beszélve.Pedig ott is adófizetők közlekednek csak ugye az nem annyira látványos.Meg ha külföldi jön az autóval jön, nem annyira érzékeli a siralmas állapotokat.Ami folyik a városban, a diszkövezés, a külsőre átéőítés csak látszatfejlődés.Ettől még semmi nem javúlt csak szebben néz ki a káosz.”
  • 87. papsajt 2009. január 13. 12:30
    „január 16-án 24.00 óráig ,tehát pénteken is, ugye? Én buszra szálltam, és a családom is így tett. A 90-es buszon mondta a sofőr,hogy péntekig ingyenes, tehát péntek már nem. A buszon hideg volt,az utastársak szerint, azért nem fűt a sofőr, mert akkor többet fegyaszt a busz.
    Szerintem nem azért mennek az emberek autóval, mert hideg van (gardista33). Kényelemből és megszokásból. Én most spórolásból szálltam buszra.
    Nem hiszem, hogy luxus autóval járnom, 4en megyünk vele, egy irányba. Árban is annyi a benzin, mint a 4 bérlet lenne. Így rugalmasabb és kényelmesebb.”
  • 86. gardista33 2009. január 13. 10:20
    „Most jöttem meg a tesztelésböl ,felszálltam egy buszra,tapasztalatok:kb 5 % nem is tud az ingyenességröl,páran mutatták a bérletüket,egy lány venni akart jegyet,de a soför elküldte hátra. Autót sokat láttam az utakon szinte többet mint egy átlagos napon.És eközben rájöttem miért is mennek autoval az emberek:mert fáznak!Ez az igazság.”
  • 85. vuk 2009. január 13. 08:59
    „Ha most riasztasi fokozat van, akkor mi a picsat keres az a sok kamion itt a hatam mogott a hidrol lezudulva 90-nel?”
  • 84. CsImre 2009. január 13. 08:53
    „A rendeletből:

    "Amennyiben a határérték túllépést kén-dioxid és/vagy szálló por szennyező anyag okozza, akkor ezen anyag/anyagok kibocsátásával járó helyhez kötött légszennyező forrásainak üzemeltetőit - a szmogriadó elrendelt fokozatának megfelelően - tevékenységük mérséklésére kell felszólítani, illetve tevékenységük korlátozására, vagy felfüggesztésére kell kötelezni."

    Riasztási fok van tehát. Akkor mi ez a kérjük szépen, meg ösztönözzük szöveg?
    "Kell kötelezni"

    "Az 1. pontban foglalt területen: a személygépkocsik és motorkerékpárok használatának korlátozása oly módon, hogy a riadó elrendelésének első, és azt követően minden páratlan napján csak a páratlan, másnapján és minden páros napján a páros rendszámú járművek közlekedhetnek. "

    Itt nem szerepel a tedd ingyenessé a tömegközlekedést, majd szállj be az autódba és menj be a városházára kitétel. Az sem szerepel a rendeletben, hogy mi van, ha csak kicsit fuldokolnak az emberek, és nem nagyon. (biztos Debrecenben rosszabb, mert nekünk Debrecen a mérce)

    "Tilos továbbá a bölcsődékben, az óvodákban és az általános iskolákban a gyerekek szabad téri levegőztetése, illetve bármely szabadtéri foglalkoztatás."

    A rendelet csak a szabadtéri rendezvényekről ír. De érdekes: gyereket levegőztetni tilos, udvarra vinni őket, játszatni tilos. Autózni, és a szennyezés mértékét növelni szabad. Szmogkezelés, Szeged, 2009.”
  • 83. vuk 2009. január 13. 08:51
    „Ugy lattam, hogy az atmeno forgalom korlatozasara meg mindig nem volt merszuk...”
  • 82. katcsi 2009. január 13. 07:16
    „akkor 60 AS BUSZON MIÉRT VOLT EGYAJTÓS FELLSZÁLLÁS?
    ÉS MIÉRT KELLETT JEGYET LYUKKASZTANI?”
  • 81. gardista33 2009. január 13. 06:59
    „yoj ez butaság ,az utas nem akarja hogy kinyissa a soför a hátso ajtot ha nincs leszálló. Látszik keveset utazol tömegközlekedéssel .”
  • 80. joy 2009. január 13. 05:48
    „Biztos vagyok benne, hogy a tanácsnokok és az egyéb autósok nem fogják túlterhelni Szeged tömegközlekedését a következő napokban, és változatlan marad a belvárosi tébolyda.”
99 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Három szerb és két koszovói határsértőt fogtak

Szeged - A Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság illetékességi területén a hétvégén öt határsértőt… Tovább olvasom