Tarifaközösséget hoz létre a MÁV- Start a tram-train kapcsán – ezt Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója jelentette be a jármű szentesi bemutatóján.
A szegedi régióban közlekedik a legtöbb vonat az országban, évente több mint 210 ezer, és ez a szám a MÁV-Start által működtetett tram-trainnel tovább növekszik majd.
– Az államilag finanszírozott közösségi szolgáltatóknak fenntartható módon kell működniük. Egységes, egymást kiegészítő és egymással nem versengő menetrendi kínálat, menetrendkereső, jegyértékesítő és utastájékoztatási rendszerre van szükség
– mondta. Hozzátette, a tram-train két várost köt össze, és a helyközi közlekedésben is igénybe lehet majd venni. Elképzelhetetlen, hogy a három szolgáltató háromféle jegyét vagy bérletét kelljen megvásárolniuk az utasoknak ugyanarra a járműre.
A tram-train átjárható tarifarendszert hoz. Fotó: Karnok Csaba
– Zónákat alakítunk ki. Ez lesz az első olyan szervezeti változás, amely áttöri a jelenleg nem átjárható tarifarendszert. Tarifaközösséget hozunk létre Hódmezővásárhely, Szeged, a MÁV-Start és reményeink szerint a Volánbusz kínálatával.
Ez azt jelenti, hogy egy zónán belül az utasok ha megvásárolnak egy díjterméket, akkor az adott zónában mindegy, hogy mire ülnek fel, szabadon alkalmazhatják a jegyet az utazás során
– magyarázta.