Szegedi hírek

2023.02.10. 17:30

Bemutatkozott Peller Károly csapata

Szilágyi Annamária színésznő a dráma-, László Boldizsár operaénekes az operatagozat vezetőjeként szerepel Peller Károly pályázatában. Pál Tamás karmester is a Budapesti Operettszínház művészét támogatja, Makláry László karnagy zeneigazgató lenne a Szegedi Nemzeti Színházban.

Koós Kata

Zsúfolásig telt érdeklődővel a Virág Cukrászda nagyterme. Fotó: Török János

Fotó: Torok Janos

Peller Károly főigazgatói pályázatának legfőbb irányait ismertette csapata csütörtökön este a Virág Cukrászdában egy beszélgetős-zenés est keretében. A moderátor szerepét Varga T. Zsuzsa színésznő töltötte be, a népes közönség előtt lezajlott beszélgetésen részt vett a Szegedi Nemzeti Színház társulatából Vajda Júlia operaénekes és Szilágyi Annamária színésznő, mellettük Pál Tamás karnagy és László Boldizsár operaénekes. Mint korábban megírtuk, a Szegedi Nemzeti Színház, azzal együtt a Szegedi Szabadtéri Játékok és a REÖK főigazgatói székére pályázik a Budapesti Operettszínház művésze mellett Barnák László jelenlegi főigazgató és Tóth Péter zeneszerző is. 

Zsúfolásig telt érdeklődővel a Virág Cukrászda nagyterme. Fotó: Török János
Zsúfolásig telt érdeklődővel a Virág Cukrászda nagyterme. Fotó: Török János
Fotós: Torok Janos

Szilágyi Annamária lapunknak elmondta, a drámatagozat vezetőjeként szerepel Peller Károly pályázatában. 

– Hosszasan gondolkodtam, hogy elvállaljam-e, de érzek magamban annyi ambíciót, lehetőséget, kvalitást és energiát, hogy tudjam vinni. Egyébként is képviselem a kollégákat a művészeti tanács keretén belül, nagyon ki tudok állni másokért, ha van rá igény. Azt gondolom, hogy szakmai szempontból nagyon le van maradva a társulat – fejtette ki a színésznő. A lemaradás okaként a kimagasló előadások hiányát és a nem megfelelő társulatépítést említette. 

– Hogy vannak jól hangzó előladáscímek, nem egyenlő azzal, hogy a művészi színvonal is megfelelő. Azt gondolom, hogy olyan rendezőket kell hozni a színházba, akik ismerik a színészeket, és fel tudják őket hozni olyan szintre, hogy ők maguk is azt érezzék, hasznos tagjai a társulatnak. Sokunknál előfordul, hogy elmennek mellettünk évek és szerepek, amelyek már nem jönnek vissza. Szeretném, ha egy éven belül minden kollégának lenne olyan feladata, amelyre azt mondhatja, hogy igen, erre büszke vagyok – mondta Szilágyi Annamária.

Az est során kiderült, ha Peller Károly venné át a stafétát, a színház zeneigazgató posztját Makláry László karnagy töltené be, László Boldizsár operaénekes az operatagozatot vezetné, Pál Tamás Liszt-díjas karnagy pedig vezető karmesterként segítené a munkát. 

– Először is azért vállaltam, mert úgy látom, ezzel a csapattal egy olyan igazgatása lenne a színháznak, ahol minden egyes tag rendkívül tapasztalt színházi ember. Másrészt pedig úgy érzem, hogy az utóbbi igazgatói ciklus noha nem hanyagolta el az operát, bizonyos dolgokat mégis elhanyagolt. Például a kapcsolatot a szegedi zenekonzervatóriummal, amely nagyon gyümölcsöző volt az utóbbi 20-30 évben. Eleresztette azoknak a kitűnő énekeseknek a kezét is, akik az előző 8-10 évben Szegeden kerültek a pályára, majd elmentek máshová, de szívesen jönnének vissza. Szeretnénk szélesíteni az énekesek körét – mondta Pál Tamás. 

A szegedi operaélet tervezett fellendítése kapcsán hangsúlyozta, követendő példaként Vaszy Viktor mentalitása számukra a zsinórmérték. 

– Nem a korszak konkrétumait, hanem Vaszy Viktor nyomában mérhetetlen odaadását és páratlan szakértelmét kell ébren tartani. Amit az operáról tudni lehetett, ő tudta, de ma már nem ugyanúgy játszunk, másképp is énekelnek, más a divat. Azt kell átvenni tőle, hogy ő mindig pontosan felismerte, hogy mi az, ami egy magyar, vidéki operatársulatot úgy tud működtetni, hogy nem provinciális. A szegedi operatársulat mindig tudott olyat produkálni, amely a nemzetközi trendekbe is beleillett. Ha Vaszy nem játssza el itt ötven évvel ezelőtt a Nabuccot, akkor talán a mai napig Verdi fiatalkori zsengéjeként kezelik, amit nem érdemes elővenni, annyival jobbakat írt később. Azóta beépült a világ operareperoárjába – fejtette ki a Liszt-díjas karnagy. 

Az est során László Boldizsár elmondta, az operaelőadások számának növelését és a tájolás visszaállítását tervezik, továbbá már van ígérvényük a Magyar Állami Operaháztól bizonyos operaprodukciók díszleteinek és jelmezeinek a kölcsönkapására, mint például a Szerelmi bájital vagy a Turandot. A Szegedi Szabadtéri Játékok kapcsán az Aida hangzott el a tervek között. 

– Azt gondoljuk, hogy a legnépszerűbb, leglátványosabb és legkönnyebben megérthető remekműveket kell játszani a Szabadtéri Játékokon. A pályázatban is benne van, hogy én bizony minden évben eljátszanám a Bánk bánt vagy a Hunyadit – közölte Pál Tamás.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában