Szentes volt az első megálló, ugyanis itt szerelik éppen össze az új tram-train szerelvényt.
Szentesen már szereik össze a tram-traint.
Fotó: Lázár János Facebook oldala / Facebook
15 éve dolgozunk ezen, 15 éve várok erre a pillanatra.
– írja Lázár János Facebook bejegyzésében.
1️⃣5️⃣ éve dolgozunk ezen, 1️⃣5️⃣ éve várok erre a pillanatra.
Ma Szentesen kezdtük a munkát, megnéztük, hogyan áll az ország első tram-train szerelvényének összeszerelése.🚃✅
Hamarosan Hódmezővásárhelyen!🔜
Posted by Lázár János hivatalos oldala on Monday, January 11, 2021
Január 8-án még arról számolt be a politikus, hogy a tram-train már Magyarországon van, Hegyeshalomnál „átlépte” a határt.
Szombaton a hajnali órákban pedig megérkezett az első prototípus, az első állomás pedig Szentes volt. A 37 méter hosszú, hetventonnás, túlméretes szállítmány december 30-án három kamionnal indult Valenciából, majd Franciaországon, Németországon és Ausztrián keresztül érkezett meg Magyarországra.
Szentesen két 60 tonna teherbírású daruval helyezték sínre a spanyol és magyar munkások a három szerelvényrészt, amiket összeillesztettek.
A tram-train próbaüzemre való felkészítése a motorgarázsban történik a következő hetekben. Várhatóan január végén, február elején érkezik meg Vásárhelyre. Információink szerint ugyancsak februárban már a második tram-train jármű is Magyarországon lesz.
Szombaton munkatársunk úti célja is Szentes volt, ezeket a képeket készítette.
„Szeged és Hódmezővásárhely 10-15 éves távlatban „ikervárossá” válik. Ma naponta öt-tízezer ember ingázik a két település között. Átlagosan 55 perc a Szegedre való bejutás, ez a tram-trainnel 30-35 percre rövidül. Ezzel Hódmezővásárhely beléphet a szegedi ingatlanpiacra is, hiszen hamarabb be lehet majd innen érni Szeged belvárosába, mint Újszeged túlsó széléről egy forgalmasabb napon. Ez a két város lakóinak kölcsönösen előnyös, hiszen Vásárhely minden otthonteremtés előtt álló család számára reális alternatíva lesz. A megyeszékhely azzal is nyer, hogy 12 új szerelvénnyel gyarapodik a városi tömegközlekedés. Egy vásárhelyi pedig 30 perc alatt eljuthat majd a szegedi színházba.” – mondta lapunknak Lázár János egy decemberi interjúban. Azt is hozzátette, hogy a járat csütörtökön, pénteken és szombaton egész éjszaka közlekedik majd, hogy az emberek haza is jussanak a tram-trainnel.
Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján 50 km/órás maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyíltvonalon dízel meghajtással, 100 km/órás megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat.
Tram-train teszt
December 2-től 4-ig egy 1953-as gyártású, a Szegedi Közlekedési Társaságtól kölcsönzött villamos tesztelte a hódmezővásárhelyi pályát, hogy az infrastruktúra esetleges „gyermekbetegségeire” még az előtt fény derüljön, mielőtt a Vásárhely 1-es tram-train szerelvény megérkezne. A villamos dízel és elektromos üzemmódban is vizsgáztatta a pályát.