Délmagyar logó

2019. 07. 21. vasárnap - Dániel, Daniella 18°C | 33°C Még több cikk.

Pályázna a város 4-es felújítására

Szeged - Hozzávetőleg 10 milliárdba kerülne az a tömegközlekedési kisprojekt, amelyben Szeged a 4-es vonal alsóvárosi felújítására, valamint új troli- és villamosflottára pályázna.
A pénteki közgyűlés dönt többek között arról a megközelítőleg 10 milliárd forintos fejlesztési csomagról, amelyet a tömegközlekedési nagyprojektet koordináló Szeged Pólus Nonprofit Kft. és a Szegedi Közlekedési Kft. dolgozott ki. Tóth István Tibor, az SZKT ügyvezető igazgatója elmondta: ezek olyan beruházások, amelyek a most futó, közel 30 milliárd forint értékű nagyprojektből kimaradtak. A javaslatokból a szükséges minimumot tartalmazó tervet állítottak össze.

A kisprojektben az „apróbb tételek" mellett szerepelne a 4-es villamosvonal felújítása a Dugonics tér és a kecskéstelepi végállomás között. Az indoklás szerint a vonal utasforgalma 2005 és 2008 között 20 százalékkal nőtt, naponta 3000 utast szállít. Mivel kitérőkben kerülgetik egymást a villamosok, ezért 10 percnél sűrűbben nem közlekedtethető a járat. Idén az utaslemaradások miatt a 120 férőhelyes Tatra villamosok helyett csatolt szerelvények álltak szolgálatba, hogy egyszerre 200 utast tudjanak elvinni. A sínrendszer a hetvenes években épült, a folyamatos karbantartás ellenére korszerűsítésre szorul, az útátjárók rossz állapotúak.

A város új trolikat szerezne be. A cégvezető szerint minimum 20 jelentene megoldást, mert az SZKT 55 darabos állományában – a nagyprojektben érkező 13 új jármű ellenére – 20 olyan, ©koda típusú trolibusz maradt, amelyek 20-22 évesek, ezeket le kellene selejtezni.
A tervben szerepel új villamosflotta vásárlása is. Legalább 11 új járműre lenne szükség, hogy a nagyprojektben beszerzett 9 alacsonypadlós PESA mellett korszerű járművek vihessék az utasokat a 3-as és – pályarekonstrukció után – a 4-es vonalon is.

A Pulz utcai remízbe alsó esztergagépet tervez a Szeged Pólus és az SZKT, amely a kerékszereléseket könnyítené meg.

Ha a közgyűlés rábólint a fejlesztési elképzelésekre, lista alapján a Szeged Pólus megvalósíthatósági tanulmányt készít, költségeket elemez. A 2013-ig tartó uniós költségvetési ciklusban még összesen 31,71 milliárd forint áll rendelkezésre a városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztésére. Pályázni a keret kimerüléséig lehet, vagyis minél előbb be kell nyújtani a terveket. Várhatóan önerő is kell majd a megvalósításhoz, de még nem tudni, mennyi. (A szegedi nagyprojekthez 13,6 százalék saját forrás kellett, a fővárosi önkormányzat 42 milliárdos villamos- és trolibeszerzését 99,8 százalékban támogatja az Unió és a magyar állam.)

Olvasóink írták

  • 14. Robbi 2013. július 11. 10:17
    „10. alfoldi - Remélem ezt az unokáidnak is elmeséled, -mert jó az ötlet- mert ebből talán addigra lesz valami , mire ők nagyszülők lesznek!!”
  • 13. Szemif 2012. december 24. 13:45
    „12. ikszy

    A 4-es Dugnics tér-Kecskés közötti szakasza végig zárt pályás, tehát ha sor is kerül a felújításra az csak annyira fogja gátolni a forgalmat, mint annak idején a 3-4-es közös szakaszának felújítása -lényegében véve semennyire.

    Ennek a tervezett projektnek sokkal érdekesebb része a 11 új villamos és 20 troli beszerzése, mert ha ez megvalósul, akkor például a teljes szegedi trolipark alacsonypadlós lesz, bár a villamosoknál 11 helyett 21 új villamosra lenne szükség, a teljes alacsonypadlós közlekedéshez minden vonalon.”
  • 12. ikszy 2012. december 23. 16:08
    „Tóth úrnak akkor majd megint jár egy kis suska, prémium. A felfordulást meg majd rákenik a városvezetésre. Lesz majd kommentelés, hogy Botka megint feltúrja a várost. A prémiumról meg az, hogy jogos.”
  • 11. Jozsoci 2012. december 22. 01:42
    „6. kowalsky 2012.12.21. 08:47
    Megelőztél. ezt akartam írni. Hátha most nem köp bele a levesbe a fidesz.”
  • 10. alfoldi 2012. december 21. 21:47
    „Két új villamosvonal darab kellene:

    1. A Fonógyári úti benzinkúttól, a mai végállomástól, az öthalmi ELI-hez, felfűzve az egyetemi kollégiumokat és a három nagyáruházat, a DÉLÉP Ipariparkot, a volt lemezgyári fejlesztési területet. Az ELI projekt részeként! Nyilván itt is van egy újjáépítendő szakasz a Vadasparktól a mai végállomásig.

    2. A Széchenyi téri Nagypostától a Belvárosi-hídon át a Fő fasoron a víztoronyig. Újszeged részeiből pedig kisméretű buszokkal, mint a budai Várban is, ráhordani a népet a villamosra.”
  • 9. macs 2012. december 21. 11:48
    „Több okból is jó ötletnek tartom:
    1. tényleg szükséges lenne a 4-es kimaradt szakaszának felújítására,
    2. kellenek az új trolik is, elsődlegesen alacsony padlósak,
    3. és nem utolsó sorban, megint lennének elterelések, útfelbontások, megint lehetne jókat vicsorogni. :-)”
  • 8. kormoska 2012. december 21. 09:25
    „Nagyon bizonyítani akar,nagyon pedálozik a mi"KEDVENC"cégvezetőnk:-(
    Mondjuk ha nem kavar és feljelentget mindenhol éveken keresztül,akkor a 13db új troli már futna a városban.
    A 4-es felújítása valóban szükséges már,nem értem hogyan maradhatott ki a nagyprojektből?
    Nemcsak pályázgatni kellene,az Szkt csinálhatna valamit önerőből is!”
  • 7. acidrain 2012. december 21. 08:54
    „TÚÚÚÚRJUK FEL A VÁÁÁROST :)

    Abból van a lóvéééé :D”
  • 6. kowalsky 2012. december 21. 08:47
    „Csak én érzem viccesnek annak az igazgatónak a szájából hallani a trolibeszerzést, aki legutóbb minden eszközt bevetett párttársaival együtt a folyamatban lévő beszerzés ellehetetlenítésére?”
  • 5. drdozsag 2012. december 21. 08:45
    „Kár, hogy szinte nincs jó szám a cikkben.
    DG”
  • 4. azmegszeged 2012. december 21. 08:16
    „Mellesleg újraolvasva a cikket, elég érdekesen számolhatnak az SZKT-nál. Ha csak az itt meglebegtetett járműbeszerzésekkel kalkulálva (a nagyprojekt árain) már 12 milliárdnál járunk. És akkor hol van még a villamospálya felújítása...”
  • 3. eljensokaszeged 2012. december 21. 07:37
    „Idén az utaslemaradások miatt

    ez amikor otthagyja a villamos az utast?”
  • 2. azmegszeged 2012. december 21. 07:24
    „Csak NAPI 3000 a 4-es utasszáma?! Az nyilvánvaló volt hogy nagyon kevés, de hogy ennyire... Szüntessék meg inkább azonnal!”
  • 1. papsajt 2012. december 21. 07:12
    „A Földváry utcánál jó lett az átkelő a síneken.
    Kérnénk hasonlót a Rákóczi utcába is.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tinilánytól rettegnek az iskolások

Elkeseredett szülők keresték meg lapunkat: lányaikat rettegésben tartja egy agresszív 14 éves. Tovább olvasom