Délmagyar logó

2019. 07. 23. kedd - Lenke 19°C | 30°C Még több cikk.

Újra járnak reggeltől a PESA-k

Szeged - Megkapta szerdán a Nemzeti Közlekedési Hatóság engedélyét a szegedi PESA-flotta, így csütörtök reggel üzemkezdetkor minden jármű forgalomba állhatott.
A 9 szerelvény 17 nap kényszerszünet után közlekedhet újra. Jelenleg két új villamos ingázik a városban utasok nélkül, ezeknek forgácsolás után úgy nevezett kerékkeményítő futáson kell részt venniük - tájékoztatott szerdán Tóth István Tibor, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója.

Régi kerékvágásban: újra sínen a PESA-flotta. Fotó: Karnok Csaba
Régi kerékvágásban: újra sínen a PESA-flotta.
Fotó: Karnok Csaba

Megírtuk: április 30-án, hétfő dél körül kivonta az SZKT az új szegedi villamosokat, hogy a szoftverhibából adódó balesetveszélyt megelőzze. A teljes flotta leállása esetén a kötbér naponta nagyjából 200 ezer forint, tehát 17 napra megközelítőleg 3,4 millió forint lesz. A Pesa-villamosok tavaly márciusban álltak forgalomba, a 9 járművet a város a tömegközlekedési nagyprojektben szerezte be összesen 16 millió euróért (megközelítőleg 4,5 milliárd forintért).

Olvasóink írták

  • 19. ifj. Nagy Gábor 2013. május 16. 20:12
    „9. Figyelő
    "Egyáltalán, ki állította, hogy jó?"

    Te nem, de a te szavadra nem is kell adni: tudod, ezügyben rögtön az elején hazudtál! Amint azt az 1. hozzászólásban lévő linken bárki ellenőrizheti!

    Úgyhogy erőlködj csak, minél többször beírod, annál többször látja majd minden olvasó, hogy szavahihetetlen vagy! :-))))”
  • 18. feri37szeged 2013. május 16. 20:04
    „16. kormoska 2013.05.16. 19:39
    Talán néhány villamos vezetőnek nem kellene sínfékkel becsúszni a megállóba...
    egyébkét ez a szoftverhiba nekem sántít.... Valamilyen demó verzió, és az épp egy év után lejárt? ennyi..”
  • 17. drdozsag 2013. május 16. 19:56
    „A cikkben van egy lényeges hiba a valamivel több mint 200e Ft kötbér egy járműre vonatkozik. Tehát a napi kötbér 2 millió körüli. Tehát a leállítás 30 milliót hoz az SZKT-nak (ha a PESA elismeri). 200ezerből nem jött volna össze a tavalyi 115millió, különösen ha figyelembe vesszük, hogy az SZKT jóval többet számolt és kért.
    DG”
  • 16. kormoska 2013. május 16. 19:39
    „14.macs

    A mostanában gyártott tujáknak gyakrabban kell forgácsolni a kerekeit két okból:
    -Jóval nagyobb a súly amit visznek,így nagyobbak a kerekeket érő erőhatások is.
    -Az egyenetlen fékezés miatt a kerekek egyes részein megnő a kopás(a szegedi Swingeken eddig ez gond volt),a villamos futása így"zötyögősebbé-dübörgősebbé" válik.Ezeket kell simára forgácsolni és utána egyenletesen meg kell terhelni,ezért futtatják őket.”
  • 15. vip007 2013. május 16. 15:15
    „Nekem van egy saját, külön bejáratú összeesküvés elméletem:)
    Szerintem a szoftvert úgy írták meg, hogy megkapták a villamos paramétereit (kerékméret, súly, ilyesmik). Tehát elméletileg az összes ilyen villamosra jó. Namármost lehet, hogy némely paraméter nem egyezett a valósággal (mondjuk a kerékátmérő 1-2 villamosnál lehet mutatott pár tized milliméter eltérést), és ezért fordulhatott elő, hogy letiltott a szoftver, és nem stimmelt az új szoftver sem. Ezután rájöttek, hogy a kerékméret nem stimmel, leszedték a felesleget, felrakták a programot és már mindenki boldog:)
    Ez csak vicc, nem is tudom, mi volna a jobb, ha ez igaz volna, vagy ha nem.”
  • 14. macs 2013. május 16. 13:27
    „Miért kellett a kerekeket forgácsolni? Meglapolták őket?
    És tényleg, miért nem nyilatkoznak a gyár képviselői? Én nagyon kíváncsi volnék a véleményükre, végül is a cég piárjának se tesz jót ez az eset.”
  • 13. Jeti00 2013. május 16. 12:29
    „ha jó a fék ha nem a borfeszt alatt menniük kell. mondjuk én eddig sem vettem észre, hogy gond lenne velük, szerintem mehettek volna ugyanúgy tovább, egyet meg félreraknak tesztelni.”
  • 12. igazmondójános 2013. május 16. 11:33
    „Nos ennek mi köze a szoftverhibához:
    " Jelenleg két új villamos ingázik a városban utasok nélkül, ezeknek FORGÁCSOLÁS után úgy nevezett kerékkeményítő futáson kell részt venniük - tájékoztatott szerdán Tóth István Tibor, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója. "

    Nem sántít itt valami?”
  • 11. zsolt1303 2013. május 16. 10:43
    „18. zsolt1303 2013.05.13. 21:25

    14. Figyelő 2013.05.13. 17:53

    "Azért van ám más információ is erről a fékproblémáról

    az egyik vezető, aki az 1000 km próbaút alatt vezette a villamost, az a testvérem!"

    Remek,akkor írd le,hogy a villamoson található több fékberendezésből:
    - melyik a hibás
    - miben nyilvánul meg hiba(Nem fékez?(Nem old?Nem eléggé hatásos?stb.)!”
  • 10. kormoska 2013. május 16. 10:29
    „9.Figyelő

    Nem veszed észre,hogy nevetséges vagy?Vagy a Siemensnek,Bombardiernek,Caf-nak dolgozol titokban?
    Neked újfajta fóbiád van:Pesa fóbia.
    Téged kéne kivonni a forgalomból és elküldeni gyógyulni.Talán neked is elég lenne 17 nap:-)
    Azok állították,hogy most jó akik gyártották.Téged valamiért nem hívtak meg a zsűribe....
    Azok a vezetők félnek őket vezetni,akik nem tudják vezetni.Erről ennyit!”
  • 9. Figyelő 2013. május 16. 08:57
    „A kérdés, hogy meddig?!
    A bizonytalan fékrendszerű villamosokat végleg ki kell vonni a forgalomból!
    Egyáltalán, ki állította, hogy jó?

    Ezeknél a villamosoknál a fékproblémák a ide érkezésük óta fennállnak!
    A villamosvezetők félnek ezeket vezetni!”
  • 8. mazso. 2013. május 16. 08:38
    „végre már, hogy járnak..a múltkor nem fértem fel a TATRA villamosra a babakocsival..élmény volt, hogy vártam 10 percet, aztán mégis gyalogolhattam..:S és persze a bérlet a tanulóknak és kisgyerekeseknek megint emelkedik..végülis tök jó havi 3800-at fizetni azért, hogy ne férjek fel a villamosra a babakocsival...”
  • 7. Moon 2013. május 16. 08:05
    „Mondjuk a PESA mint gyártó részéről én is hiányolom a véleményüket.
    Természetesen végre futnak a járművek. Csak remélni tudjuk, hogy végre sikerült mindent kellőképpen letesztelni, ha egyszer a gyártás után erre nem maradt idő!
    Kerékeszterga máris? Ennyire lapos volt a kerék vagy ekkora kopás mutatkozott máris?”
  • 6. csonakos 2013. május 16. 07:33
    „Még mindig nem hallottuk a készítők és a szegedi lengyel szerelők véleményét erről az ügyről! Felettébb érdekes! A lényeg járnak a korszerű alacsonypadlós Pesák! :)”
  • 5. ksteve 2013. május 16. 02:28
    „115 milla kötbér... "Te biza mire leszel költve?!"”
  • 4. Zotya100 2013. május 15. 23:04
    „1. -- Minek foglalkozol vele egyáltalán? Irkáljon, ha annyi ideje van, -- a hazugságok pedig ebben az országban igazán megszokott dolgok.”
  • 3. Lixus_kzs 2013. május 15. 22:44
    „fostalicska”
  • 2. kormoska 2013. május 15. 21:14
    „Hajrá Pesa-k,hajrá kedvenc gépsonkáim,újra szabad a pálya!”
  • 1. ifj. Nagy Gábor 2013. május 15. 21:12
    „Na, szeretettel várjuk Figyelőt, hogy újra leírja, szerinte miért megalapozatlan a PESA villamosok ismételt forgalomba állítása. :-))))

    De addig is emlékeztetőül a múltkori hazugsága, hogy helyén kezeljük őkelmét:

    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/fekhiba_leallitottak_a_teljes_szegedi_pesa-flottat/2330943/
    (62. és 91. hozzászólás)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ütött, majd rendőrért sietett

Egy ásónyéllel esett neki haragosának A. Zsolt május 15-én késő délután Szeged belvárosában. Tovább olvasom