A Lada hosszú távon 3 százalékos piaci részesedés elérését tervezi Magyarországon

A Lada Hungary Kft. rövid távú célja, hogy a márka piaci részesedése elérje az 1 százalékot Magyarországon, hosszú távon pedig a 3 százalék megszerzésére törekszenek - mondta Pataki András a cég vezetője az MTI-nek.

Hozzátette, a társaság tavaly 879 új autót értékesített Magyarországon, így a Lada a piac 0,6 százalékát fedte le. Ez az eredmény némileg elmarad a társaság 2017-es teljesítményétől, amikor 1065 járművet tudtak eladni.
  
Pataki András kiemelte, a piaci részesedés növelése érdekében ki kell bővíteni az orosz járműgyártó az Avtovaz által gyártott Lada személyautók magyarországi termékpalettáját. Ezen felül a gyártónak a motorizáció fejlesztésére is nagy hangsúlyt kell fektetnie, ugyanis jelenleg az Avtovaz az európai piacaira – Magyarország mellett Németországba, Bulgáriába és Szlovákiába – csak euro6-os benzin motorral felszerelt autókat exportál.
  
Pataki András ugyanakkor megjegyezte, a Lada márka ismertsége, népszerűsége töretlen, az ügyfelek nagy része valamilyen formában kötődik a márkához, ár-érték arányban pedig a legjobb kínálattal rendelkezik a piacon. Véleménye szerint ezt támasztja alá, hogy a Lada márkajelzésű új típusú autók (amelyek között találhatóak terepjárók és családi autók is) ára 3,1 millió forint és 5,1 millió forint között mozog. A tavalyi, alacsonyabb értékesítési mennyiségnek az egész autópiacot érintő, új károsanyag-kibocsátási normára való átállás, és az ennek következtében történő gyártáskiesés volt az oka – mondta a cégvezető.
  
Felidézte, a kft. 2015 decemberében kezdte meg a Lada személyautók forgalmazását Magyarországon. Az akkor 9 tagú országos márkakereskedői hálózat létszáma mára elérte a 22-t. Az elmúlt alig több mint három év alatt 3000 új Lada talált Magyarországon gazdára, és már 17 ezren látogattak el a Lada márkakereskedésekbe.
  
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Lada Hungary Kft.-nek a 2017-es lezárt üzleti évben 2,82 milliárd forint volt a nettó árbevétele, ami 20,68 millió forinttal haladta meg a 2016-os évét. A társaság 2017-ben 4,49 millió forint adózott eredménnyel zárt, ami 29,68 millió forinttal maradt el a 2016. évitől.

Győzött az Arsenal vendégeként a Wolverhampton
A kijárási tilalommal sem sikerült visszaszorítani a második hullámot Törökországban
A kormány egy héttel korábban szigorú intézkedéseket vezetett be, közöttük az éjszakai és hétvégi kijárási tilalmat.
Hosszabbításban kapott ki a DVTK az Érsekújvártól
A DVTK-nak ez volt a 15. mérkőzése a szezonban, ebből csupán ötször nyert, és a kilencedik helyen áll a 12 csapatos mezőnyben.
Milánó vásárlóutcái megteltek a korlátozások oldása után
Szájmaszkos vásárlók töltötték meg a vásárlóutcákat, az üzletek előtt távolságtartással sorban állva várakoztak a boltokba való egyenkénti belépésre.
Az osztrák VIG megveszi az Aegon közép- és kelet-európai részlegét
Az osztrák cég ezzel megszerzi az Aegon biztosítási üzletágát Magyarországon, Lengyelországban, Romániában és Törökországban.
Az e-kereskedelmi forgalom erőteljesen nőhet a negyedik negyedévben
A GKI Digital és az Árukereső.hu az év egészében 30 százalékot meghaladó növekedéssel számol.