A kormányfő a kecskeméti ünnepségen mondott beszédében hangsúlyozta: a Mercedes-gyár magyar dolgozói "hozzájárulnak a magyar járműipar szárnyalásához" és a német-magyar gazdasági együttműködés erősítéséhez. Megjegyezte, az autógyártás a teljes magyar gazdaság csaknem egytizedét kitevő iparág.
Orbán Viktor megítélése szerint a csütörtöki gyáravatás is azt mutatja, "jó úton járunk, és német barátaink az élő bizonyítékai annak, hogy ezen az úton nem egyedül megyünk".
"Egy olyan autóipari vállalat sikeres gyáralapítását ünnepeljük, amelynek nevéhez nem kisebb innováció kötődik, mint az autó feltalálása" - hangoztatta a miniszterelnök, aki szerint az első autó történetéből kiderül: amikor merész újítók meg akarják változtatni a világot, a világ első reakciója az, hogy megpróbálja lebeszélni magát a nagy változásról. "De hiába, a nagy változásokat nem lehet feltartóztatni."
A stuttgarti székhelyű Daimler-Benz konszern 2008. június 18-án jelentette be, hogy Magyarországon fogja gyártani új generációs Mercedes A és B modelljeit, s hogy a mintegy 800 millió eurós beruházással megvalósuló, 2500 embert foglalkoztató üzemet Kecskeméten építik fel. Magyarország történetének egyik legnagyobb zöldmezős beruházása a közvetlen foglalkoztatottakon kívül a beszállítói körben további tízezer munkahelyet teremt. |
Az ünnepségen - amelyen részt vett mások mellett Kövér László házelnök és Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter - Orbán Viktor, Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatója és Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója egy gombnyomással szimbolikusan is elindította a termelést.
Korábban írtuk:
A sajtókonferencián Dr. Dieter Zetsche kihangsúlyozta az új gyártóüzem jelentőségét. – A gyártás kecskeméti beindításával megkezdődik a Mercedes-Benz offenzívájának második lépcsője a prémium-kompakt-szegmensben. A rastatti és kecskeméti gyárak együttműködésének köszönhetően most már elegendő a kapacitásunk, hogy ki tudjuk elégíteni vevőink igényeit a prémium-kompakt-szegmensben – mondta.
Ezzel összefüggésben Dr. Dieter Zetsche bejelentette, hogy az új üzemben gyártják majd a Mercedes-Benz új kompakt-autó generációjának egy további modelljét is, a négyajtós kupét. Az üzem fejlesztése során pedig a dolgozói létszámot a mostani 2500-ról több mint 3000-re növelik.
Dr. Dieter Zetsche méltatta a magyar, a német és más nemzetiségű munkatársak munkáját is a projekt megvalósítása során: „Ez a csapat megmutatta, hogy miképp építjük ki az elkövetkezendő években világszerte személyautó gyártási kapacitásunkat. Ezzel megteremtjük a Mercedes-Benz 2020-as növekedési stratégiájának alapjait.“
Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetője a következőket mondta: Ma történelmet írunk: kevesebb, mint négy évvel a befektetési döntés után valósággá vált a „Mercedes-Benz Made in Hungary". Mostantól megmutathatjuk, hogy fontos pillére vagyunk a Mercedes-Benz termelési hálózatának. Az alapos előkészületeknek köszönhetően a legelső autótól kezdve a megszokott Mercedes-Benz minőséget tudjuk gyártani.
Az első hazai gyártású Mercedes-Benz B-osztályt árverésre bocsátják. A bevétel teljes összege a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat magyarországi szervezetének munkáját segíti.
Az új Mercedes-Benz kompakt-autó generáció gyártásába összesen 1,4 milliárd eurót fektetett be a Daimler, ebből 800 millió eurót a kecskeméti új üzem építésébe, illetve 600 millió eurót a rastatti gyár bővítésébe.
A B-osztály közös gyártása Rastattban és Kecskeméten lehetőséget ad a két üzem gyártókapacitás kihasználtságának rugalmas és optimális irányítására. A termelési együttműködéshez hozzá tartozik a két üzem hatékony logisztikai irányitása is, amely elsősorban a vasúti közlekedésen alapszik: Ez az új kelet-nyugati vasúti összeköttetés a tavalyi év óta egészíti ki a már korábban is létező észak-déli kapcsolatot a német motor-, illetve járműgyárak között. A német telephelyekről főképp karosszéria-elemeket, motorokat, sebességváltókat és egyéb komponenseket szállítanak Kecskemétre. 2013-tól az elkészült járművek nagy részét is vasúton szállítják el a kecskeméti gyárból. A rendszer teljes kiépülésekor ez évente 60 ezer tonnát elérő CO2-megtakarítást eredményez.
Az üzemben a legmodernebb, környezetkímélő technikát alkalmazzák: A fényező üzemben például a száraz leválasztásos innovatív eljárás bevezetésével a világ egyik legmodernebb és -erőforráskímélőbb fényezési technológiája valósul meg. A teljes energiakoncepció kidolgozása során is az energiahatékonyság állt a figyelem középpontjában. Erre példa a gyártócsarnokok hővisszanyeréses szellőzőtechnikája, a világítást biztosító nagyhatékonyságú sínes lámpatestek, valamint a két kombinált ciklusú fűtőerőműblokk, melyek az áram- és hőellátást biztosítják.
A felsőfokú oktatásban a Mercedes-Benz gyár és a Kecskeméti Főiskola együttműködésével valósul meg a főiskolai gyakorlatorientált duális képzés. Az első hallgatók 2012 szeptemberében kezdik meg tanulmányaikat. Cél, hogy ez a főiskola legyen Magyarországon az autóipar magas szinten képzett szakembereinek egyik legjobb tanintézete.
A magyar gazdaság számára óriási előnyt jelent a telephely kiválasztása: a gyárépítési munkák több mint 90 százalékát magyar cégek nyerték el. A gyár üzemeltetésével kapcsolatban pedig további lehetőség nyílik a helyi vállalkozók, például szolgáltatók és iparosok számára is. Az új kompakt-autók gyártásához szükséges alapanyagok vonatkozásában 17 magyarországi telephellyel rendelkező beszállító nyert el tekintélyes, több százmillió eurós megrendeléseket.
Korábban írtuk:
Népes újságírócsapat látogattta meg ma délelőtt a kecskeméti Mercedes gyárat, a karosszériaüzembe és az összeszerelőbe kaptunk klasszikus "tárlatvezetést". A gyár láthatóan még nem üzemi fordulatszámon működik, de már minden a menetrend szerint halad. Az autón 5300 hegesztési pont van, plusz még 120 méter úgynevezett ragasztó varrat. 640 robot dolgozik a gyár területén, azaz a Mercedes B-osztályon. A karosszériaüzemben 500 dolgozó lesz a végleges létszám, jelenleg már csak 10-15 százalék a német munkatársak aránya. Petrik Zoltán üzemmérnöktől megtudtuk, hogy nem minden karosszériaelem készül Kecskeméten egy részük Németországból érkezik.
Az összeszerelőben Wachter István kalauzolta az érdeklődőket és mutatta be a technológiát. Itt történik az autógyártás legnagyobb pillanata, amikor a karosszéria találkozik a hajtáslánccal, azaz megszületik az autó. A szaporulat intenzív, két percenként ér össze egy-egy új Mercedes alsó és felső traktusa. Érdekes az is hogy a beérkező fényezett karosszériáról az első ütemben leszerelik az ajtókat, s majd csak a sor végén találkozik újra a négy ajtó és a kocsiszekrény.
A logisztikának óriási szerepe van az autógyártásban, nem véletlen, hogy a kecskeméti gyár kerítésén belül több beszállító is dolgozik. Az üléseket például a "fal mögül" hozzák, ez nem az a hozzáadott értékű alkatrész, amit érdemes messziről szállítani. A szalag monotonitását úgy oldja a Mercedes, hogy rotálja a munkásokat, az első alkamazottakat még 8-10 munkafolyamatra is megtanították a legújabb belépőket azonban egyelőre csak háromra. A fej felett végzett munka azért nem leányálom, utána kell valami egészen más testtartást igénylő.
Magában az összeszerelőben 130 munkaállomás van, jellemzően 2 percet "dekkol", araszol itt az új B-osztály. Ha a legfontosabb pillanat a házasítás, akkor a leglátványosabb munkaállomás a fényalagút, ahol a legkisebb hibát is észreveszik a vakító lámpák alatt. Simogatják, nézegetik a szakemberek a karosszériát, csak hibátlan autó gördülhet le a szalagról. Előtte azonban még kap a Mercedes 10-16 liter benzint, attól függően, hogy hova szállítják. A sor végén egy esőztetőn tesztelik a beázást, majd következik a szabadban a próbakör: egy rázós szakszon a zajokat, zörejeket szűrik ki.
Korábban írtuk:
Csütörtök délelőtt - mintegy nulladik óraként - a sajtó képviselői bepillantást nyerhetnek az új gyár működésébe, majd a 14 órai sajtótájékoztatón Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója és a Mercedes-Benz Cars üzletág vezetője, valamint Frank Klein, a kecskeméti Mercedes-Benz gyár ügyvezető igazgatója válaszol az elhangzott kérdésekre.
![]() |
Csillagállítás Kecskeméten - archív fotó |
Az ezt követő megnyitó ünnepségen 15.30-kor Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, illetve további meghívott vendégek részvételével ünnepélyesen megnyílik a gyár, és elindul a Mercedes-Benz B-osztály "Made in Hungary".
Az eseményről folyamatosan tudósítunk, addig is olvassa el tesztünket az új B-osztályról, illetve nézze meg képgalériánkat.
hirdetés
hirdetés
hirdetés
A címoldal témái

Téli Szünet a megyekettes csapatoknál (11. rész): Nem sok pihenője volt a St. Mihály FC-nek
Lassan munkába lendülnek a Csongrád megyei II. osztályú labdarúgó-bajnokság csapatai is. A téli szünet alatt körbejárjuk, hogyan készülnek a résztvevők a tavaszi folytatásra. Sorozatunkat a St. Mihállyal folytatjuk.
Olvasóink írták
ha egy picit kevesebbet eszünk?.”
Csak a tárgyilagosság kedvéért!!!!!!!!!!!------ Csak a tárgyilagosság végett, az egész irományod egy nagy hazugság. Semmi sem stimmel benne.
Quenn Margareth: tényleg ott dolgozol ??????”
ha nem adja le akkor moderálja,
de ne ezt te észlény. örülj, hogy van munkád”
Most meg sütkérezik más sikeres munkája után.
Ugyan úgy mint az M43, átadásán a fütyisz bandatagok :bohács, b.nagy, gyimesi gurították át a hordót a hídon ---MIKOR NEKIK SEMMI közük nem volt a beruházáshoz !!!”
Kecskemétnek az autópálya és a műszaki főiskola mellett még előnye volt, hogy Budapest 100 km-es körzetében fekszik, illetve már volt ott német cég.
Igazából nem tudom, miért de a befektetők ebben a Bp. körüli 100 km-es körzetet valamiért nagyon szeretik.
És még egy, Kecskeméten volt egy akkora, kedvező helyen fekvő összefüggő terület, amit a gyárnak fel tudtak ajánlani.”
A tárgyilagosság kedvéért:
Az M5 megépítése még az első Orbán-kormány előtt megjelent mindenféle dokumentumban. Az M5 autópálya 2006 márciusában érte el a szerb határt Röszkénél. A Mercedes kecskeméti beruházását 2008 júniusában jelentette be Gy. F. miniszterelnök. Kecskemét kiválasztásában sokkal nagyobb szerepe volt az ottani műszaki főiskolának.”
köszönjük,így már teljes a kép”
Az első orbán kormány(1998-2002) által elfogadott középtávú (15év) közút fejlesztési programból kimaradt az M5-ös Kiskunfélegyháza- Szeged közötti szakasza. Na már most, amikor Fletó tárgyalt és megegyezett a Mercisekkel még nem lehetett tudni mikor lesz kész ezen a szakaszon az autópálya, Kecskemét szerencsés helyzetben volt pont az autópálya miatt. Ezért is jöhetett számításba mint lehetséges helyszín. Azt egyszerű állampolgárként nem tudhatom, hogy végül is mi miatt döntöttek mellette, a lényeg, hogy itt van. Szeged kiváló közlekedési infrastruktúrával rendelkezik mára, azt is Fletóék teremtették meg. Csak reménykedem, hogy ha egyszer a gazdasági válság elmúlik, Szeged minden tekintetben jó esélyekkel pályázhat, esetleg hasonló beruházásokra.”
Igaz itt diktatúra készülődik , /ott ugyebár lehet ilyesmivel játszani/ és nincsen sajtószabadság.
Kinek volt ez jó?
Magyarországnak nem. Nekem sem, de a szomszéd nagyszájú MSzP-s politikusnak sem. Igaz ő 8 évig keményen játszott a sajátjával, de csak most tudott elélvezni.
Ennyi legyen ezeknek életük legnagyobb öröme.”
"Most már teljesen össze vagyok zavarodva... dehát aszonta a Viktor hogy"
Ha téged ilyen könnyű összezavarni, akkor meg is érdemled.
:-)”
Sok olyan dolog jött vele ide, amely az ORSZÁG értékét növeli.”
Uraim , akkora lehetoseg uszott el Szeged szamara, hogy fogalmatok sincs. Keine ahnung.
Az a gyar hamarosan 10 ezer embert foglalkoztat periferikusan. A berszamfejtootol a konyvelotol a szakacsig.
Es a legfontosabb, nem a kornyezeteben okoz konkurrenciat, mint a plazak Szegeden.
Magyarok gyartanak Kinanak.STB. Felfoghato????”